استاندار مرکزی:

مسئولین با نیت کمک به حل مشکلات کار کنند/ تخلفات شهرداری اراک زیر یک میلیارد است

آقا زاده گفت: باید همه دستگاه ها به همراه جامعه رسانه با یک نیت وارد میدان شود و دستگاه ها باید نیت کمک داشته باشند و نیت دخالت در امور را نداشته باشند.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۸۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان گفت: رسانه های استان مرکزی از قوی ترین رسانه های کشور هستند،جامعه رسانه ای استان قابل احترام هستند و ما مکلف به حمایت از آنها هستیم و راه رشد و توسعه را باید از مطالبه گری های جمعیت رسانه ای یاد بگیریم.

وی افزود: اگر همه مسئولین و دستگاه ها دست به دست هم دهند شاهد روزنه های بزرگی برای حل مشکلات مردم هستیم، مسئولان همیشه و در هر شرایطی باید با مخاطب خود برخورد مناسبی داشته باشند، همه امکانات جهت رفع مشکلات در اختیار نیست، اما حداقل با برخورد مناسب باید تسکین‌بخش آلام مردم که خبرنگاران نمایندگان آنان هستند، باید قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید همه دستگاه ها به همراه جامعه رسانه با یک نیت وارد میدان شود و دستگاه ها باید نیت کمک داشته باشند و نیت دخالت در امور را نداشته باشند.

وی افزود: شرایط فعلی استان تأثیر گرفته از شرایط کشور است،ولی شاخصه های استان نشان می دهد به رغم تمام مشکلات موجود وضعیت قابل قبولی در استان شاهد هستیم و این وضعیت قابل قبول به معنای خوب بودن شرایط نیست بلکه جای کار بسیار زیاد است.

آقازاده تصریح کرد: آمارها نشان می دهد رتبه امنیتی استان از باب آرام شدن نسبت به قبل ده پله رشد داشته است که دلیل آن هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط باعث این موقعیت شده است .

وی خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی استان نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، بعد از سال‌ها خانه احزاب استان با وجود اختلاف نظرهای موجود رسما افتتاح شد، شرایط گروه‌های سیاسی نسبت به گذشته تثبیت بیشتری یافته است و با وجود احترام به احزاب شناسنامه‌دار استان اما سعی بر این است که گرایشات سیاسی دخالتی در مسئولیت‌ها و امور نداشته باشد و خوشبختانه امروز شرایط خوب است.

وی ادامه داد: الحمدلله شرکت هپکو با تلاش جمعی از مسئولان استان و کشور به تولید نشسته است و در این درحالی است که کسی تصور نمی‌کرد این شرکت رنگ تولید به خود ببیند.

استاندار مرکزی در پاسخ به سوال تخلفات شهرداری گفت: چرا عده ای به دنبال خراب کردن شهر خود هستند و آمارهای ناصحیح در رابطه با موضوع شهرداری منتشر می کنند؟ اصلا آن چیزهایی که در مورد تخلف 20 میلیاردی شهرداری گفته اند صحت ندارد و تخلفاتی که جمع آن ها در شهرداری اراک توسط سه نفر انجام شده است زیر یک میلیارد تومان است.

آقازاده با تأسف نسبت به خط تخریبی که در مورد شهرداری و خدمات آن انجام شد گفت: به خاطر اختلافاتی که با یک نفر داریم وجهه شهر را خراب نکنیم و ارگان های خدمات رسان را تضعیف نکنیم و عامل بی اعتمادی مردم به دستگاه ها نباشیم.

وی افزود: خصوصی سازی در کشور موفق نبوده است و استان هم از این موضوع مستثنی نیست که هفت‌تپه خوزستان، فولاد اهواز، آونگان اراک و ... مصداقی از عدم موفقیت‌ها در خصوصی‌سازی است.

آقازاده تأکید کرد: در هر حال خصوصی‌سازی یک قانون است و بالاخره یک روز باید پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شود مگر اینکه قانون تغییر کند،بی تجربگی و فشار برخی سودجو در پالایشگاه شازند باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند از برترین پالایشگاه های برتر جهان است و روزی به خصوصی سازی خواهد رسید اما نکته حائز اهمیت این است که قیمت‌گذاری مناسبی برای واگذاری صورت گیرد، پالایشگاه شازند روزانه 240 هزار شبکه نفت خام تصفیه می‌کند و باید واگذاری درستی برای آن صورت گیرد.

آقازاده در رابطه با گزینه معاونت سیاسی گفت: گزینه معاونت سیاسی باید سابقه کار در وزارت کشور و استانداری را داشته باشد و سعی می شود از نیروی بومی استفاده شود.

وی در مورد انتصاب های پتروشیمی افزود: انتصاب های پتروشیمی را دخالت مستقیم نمی کنیم چون این مجموعه کاملا خصوصی است و انتصاب ها روال خود را دارند ولی در انتصاب مدیر عامل و هیئت مدیره نظر استان پرسیده می شود.

استاندار مرکزی در پاسخ به برنامه ایشان برای ورود به انتخابات سال آینده مجلس تصریح کرد: قصدی برای حضور در مجلس یا کار دیگر در استان ندارم و تازمانی که دولت تدبیر و امید حاضر است و حکم اینجانب معتبر است در خدمت مردم خواهم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای مجازی مثل یک شمشیر دو دم عمل می کند و خواهشی که داریم خبرنگاران و فعالان مجازی در محتویات تولید شده دقت لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات