سفیر اتریش در ديدار با استاندار مركزي مطرح كرد ؛

پيگيري خواست و اراده اروپا نسبت به برجام ، از اهداف سفر / نبود اطمينان بين دو طرف از دلايل اصلي ناكامي برجام

وی برجام را بستري قانونی براي همکاری و گسترش بین دو کشور دانست و افزود: در حال حاضر در یک فضای بدون اطمینان به سر می‌بریم زیرا از کانال‌های نقل و انتقالات مالی اطمینان کافی نداریم
کد خبر: ۹۰۸۶۴۶۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزي ؛ اشتفان شولتس صبح امروز در دیدار با استاندار مرکزی با بیان اینکه در این سفر دو هدف عمده را دنبال می‌کند، گفت: با توجه به سفری که وزیر ایالتی اقتصادی اتریش دو سال پیش به سفلی داشتند، پیگیر مصوبات سفر هستیم، چراکه در برنامه‌ریزی ساختارمند دنبال اهداف اقتصادی هستیم که مدنظر دو طرف است و هدف دوم این سفر به عنوان نماینده اتحادیه اروپا پیگیری خواست و اراده مجموعه اتحادیه اروپا در موضوع برجام است.

وی در ادامه برجام را بستري قانونی براي همکاری و گسترش بین دو کشور دانست و افزود: در حال حاضر در یک فضای بدون اطمینان به سر می‌بریم زیرا از کانال‌های نقل و انتقالات مالی اطمینان کافی نداریم و خانم موگرینی هفته گذشته تأکید کردند که بالاترین اولویت همکاری ما ایجاد کانال‌های ارتباطی امن در راستای برقراری تجارت قانونمند بر پایه اروپا است.

شولتس افزود: حق قانونی ایران است که از مزیت‌های برجام بهره‌مند شود و تا زمانی که به تعهدات خود ناشی از برجام پایبند باشد، فضا برای ساختارهای اقتصادی دو کشور می‌تواند مکمل هم باشد.

شولتس همچنين خاطر نشان كرد : هدف ما از تبادلات صرفاً روابط اقتصادی و تجاري نیست و تبادلات فرهنگی نیز در کنار مسائل اقتصادی برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اتریش برگزارکننده جشن فیلم اروپایی در ایران است که هرساله در یک شهر ایران این جشنواره را برگزار می‌کند، اظهار کرد: در صورتی که استقبال شود اقدامات لازم برای برگزاری این جشنواره در اراک را انجام‌ خواهیم داد.

سفیر اتریش در ایران در خصوص پیشنهاد استاندار برای نیازسنجی و شناسایی بیشتر قابلیت‌های بین کشور اتریش و استان مرکزی گفت: از تشکیل کارگروه استقبال می‌کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی استان مرکزی و اتریش را شناسایی کنیم که در این خصوص ریاست انجمن فرهنگی را برای گفت‌وگو با مسئولان فرهنگی استان به‌زودی به استان مرکزی اعزام می‌کنیم تا راه‌های همکاری در حوزه فرهنگ مشخص و ارزیابی شود.

وی افزود: کشور اتریش به عنوان کشور پیشرو در حوزه دموکراسی و متعهد به قوانین اتحادیه اروپا در حوزه برجام می‌تواند پیش‌قدم شود و مشکلات موجود در این خصوص را مرتفع کند.

ارسال نظرات