دکتر اسکندری کارشناس ارشد اقتصاد مقاومتی در گفتگو با بسیج:

سوء مدیریت مسئولین دولتی زمینه نفوذ اقتصادی دشمنان را فراهم کرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: روی آوردن مردم به فرهنگ اقتصاد مقاومتی سبب خنثی شدن نفوذ اقتصادی دشمن در کشور خواهد شد و زمینه های نفوذ اقتصادی در معیشت و زندگی روزمره مردم را کمتر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۸۲۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر پیمان اسکندری از فعالین اقتصاد مقاومتی و نظریه پرداز اقتصاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: متأسفانه تحریم های داخلی مردم عامل اصلی گرانی ها و احتکارها و بعضا نبود برخی از اجناس در کشور است که ریشه در فرهنگ اقتصادی ما دارد، مردم کشور واقعیت جنگ اقتصادی را به خوبی درک نکرده اند. مسئله اساسی در این جنگ تحریم است، اما ۸۰ درصد از تحریم‌های اقتصادی کشور داخلی است و نه خارجی.

وی افزود: فرهنگ های غلطی که در اقتصاد ما ورود پیدا کرده اند به بدنه اقتصاد نفوذ پیدا کرده اند و زمینه فعالیت دشمن در این بخش را داده اند که از سوء استفاده گرفته و برنامه ریزی برای تحریم ها که کارکرد روانی دارند از نمودهای این نقشه های دشمنان است.

این استاد بسیجی اظهار داشت: روی آوردن مردم به فرهنگ اقتصاد مقاومتی سبب خنثی شدن نفوذ اقتصادی دشمن در کشور خواهد شد و زمینه های نفوذ اقتصادی در معیشت و زندگی روزمره مردم را کمتر خواهد کرد.

دکتر اسکندری با اشاره الگوی موفق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی برای جنگ اقتصادی در نظر گرفته شده است ولی متأسفانه دولت ها در برابر آن مقاومت می کنند، دولت دهم به نحوی در برابر آن مقاومت کرد و متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم هم اعتقادی به این فرهنگ ندارند.

این استاد بسیجی ادامه داد: خنثی کردن تحریم های داخلی یعنی بی اثر کردن جنگ اقتصادی و روانی و حتی تحریم ها، دشمن اگر بداند تحریم ها در کشور اثری ندارد تأثیر زیادی از جمله پیروزی ملت ایران در برابر ابرقدرت ها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه دفاعی و امنیتی ما یک الگوی موفق در کشور استفاده می کنیم و به خود باوری که همان خود کفایی است رسیده ایم و حتی این الگوی موفق به کشورهای اطراف صادر شده است،ولی چرا در زمینه اقتصادی نمی خواهیم خودمان راباور کنیم و از ظرفیت های کشور که یکی از آنها جوانان و بسیج مردمی هستند استفاده کنیم؟

دکتر اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت روانی اقتصاد از عوامل مهم برخورد مناسب در جنگ اقتصادی است که باید نخبگان در این زمینه ورود پیدا کنند و مردم را از نظر آگاهی و خوراک مناسب فکری و مسئولین را از نقشه های دشمنان و برخورد مناسب آموزش مناسب دهند.

ارسال نظرات