یادواره سرداران و 175 شهید شهرستان کوهبنانو هفت شهید گمنام

 یادواره سرداران و 175 شهید شهرستان کوهبنان و هفت شهید گمنام با حضور جمعی از مسوولان، بسیجیان و خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران در محل حسینه سیدالشهداء کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۶۶۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری  بسیج در کرمان،  یادواره سرداران و 175 شهید شهرستان کوهبنان و هفت شهید گمنام با حضور جمعی از مسوولان، بسیجیان و خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران در محل حسینه سیدالشهداء کوهبنان برگزار شد.

حسن شمشادی خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه در این آیین با بیان اینکه خط شهادت و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در ارتباط با موضوع سوریه مردانی بصیر از جنس ولایتمداران و خانواده شهدا پشت سر امامشان ایستادند و دشمن را در خانه‌اش سر جایش نشاندند.

شمشادی با اشاره به اینکه حاصل این مجاهدت‌ها باقیماندن مقاومت و خط مقاومت است که در نتیجه نابودی دشمن را در بر داشت، عنوان کرد: در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری گروهی گوش به فرمان ایشان حرکت کردند همچون حاج حسین همدانی، سردار حاج حسین بادپا و کسانی هم که حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند در جبهه مقاومت قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: تکفیری‌ها سوریه را محاصره کردند اما حاج حسین همدانی با بدنی پر از تیر و ترکش به فرمان رهبر و مولای خویش اقتدا و ایستادگی کرد لذا سوریه سقوط نکرد.

شمشادی گفت: همه شهدا عزیزند و نزد خدایشان روزی می‌خورند و همه‌شان زنده‌اند، مدافعان حرم نمی‌گویند ما در امنیت و آرامش هستیم و جنگ در سوریه به ما ربطی ندارد در حالی که انقلاب در چهار دهه گذشته با فتنه‌های فراوان روبه‌رو بوده اما دهه هفتادی‌ها در برابر این فتنه‌ها ایستادند.

نباید طوری رفتار شود که شرمنده نظام و شهدا باشیم

فرهاد حدادیان پدر شهید محمدحسین حدادیان گفت: فرزند من حدود هشت ماه پیش شهید شد در حالی که در سال 74 متولد شد و دانشجوی علوم سیاسی بود، وی از هفت سالگی در کارهای معنوی بود که ولایت پذیری از ویژگی‌های ایشان بود و تمام مطالب رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خویش قرار می‌داد.

وی افزود: اطاعت‌پذیری از بزرگترها و اساتید و والدین و همچنین بصیرت بالا از دیگر ویژگی‌های این شهید بود که این مهم، ویژگی تمام شهدا بود.

پدر شهید حدادیان با اشاره به فتنه سال گذشته در تهران و نحوه شهادت فرزندش خاطرنشان کرد: از لحظه شهادت تا امروز حوزه‌های علیمه، بسیجیان و خانواده شهدا در کنار ما بودند و خیلی زحمت کشیدند.

وی بیان داشت: شهدا بعد از شهادت به آرزوهای دنیایی خود می‌رسند فرزندم بعد از شهادت صیاد شیرازی با دیدن تابوت شهید به ایشان افتخار می‌کرد.

پدر شهید حدادیان ادامه داد: نوع شهادت فرزندم را به مادر شهید گفتم و ایشان گفت با شهید وداع نمی‌کنم و می‌خواهم چهره وقت رفتن به هیات را از شهید داشته باشم ولی با پیگیری من ایشان به وادع فرزندمان آمد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان دستگیر مردم که همواره حامی انقلاب و نظام بودند و در تمام صحنه‌ها حاضر هستند، باشند، گفت: فتنه‌ها ادامه دارد و نباید طوری رفتار شود که شرمنده نظام و شهدا باشیم.

انقلاب اسلامی جهاد دائمی می‌خواهد

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت طبقات مختلف است لذا همه با عشق و علاقه در برگزاری این یادواره همت کردند.

وی بیان کرد: باید به وظایف خود در مسیر شهدا و تربیت شدگان این مکتب در دفاع از انقلاب شهدا کم نگذاریم لذا نوجوانان و جوانانی که این مسیر را شناختند جانانه این راه را ادامه دادند و در دفاع از حرم اهل بیت و حریم ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی جهاد دائمی می‌خواهد اگر این گونه رفتار کردیم در مقابل شهدا شرمنده نخواهیم شد، افزود: شهدا جلودار ما هستند و سعی کنیم از آنان فاصله نگیریم که در دام دشمنان بیفتیم چراکه کسانی که  فتنه‌های مختلف را ایجاد کردند از خط شهدا فاصله گرفتند.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: خانواده شهدا با خدا معامله کردند شهدا نیاز به یادواره ندارند بلکه ما نیازمند به نام و یاد شهدا هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب به راحتی و آسان به‌دست نیامده بلکه از ابتدا با شهادت یاران امام و شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیمه شده است.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: اقتدار و صلابت امروز ما مدیون خون شهداست دشمنان سربلندی و موفقیت ما را نمی‌خواهند لذا تلاش می‌کنند که اسلام به دنیا عرضه نشود.

سالاری افزود: تنها راه برون‌رفت از مشکلات به فرموده مقام معظم رهبری وحدت و همدلی است لذا باید در عرصه جنگ اقتصادی هم مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات