جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خبر داد:

ارتقاء امنیت محلات با گشت های محله محور بسیج

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم(ع) از سازماندهی چهارهزار و ۳۸۲ نفر از بسیجیان چهارمحال و بختیاری در طرح گشت های امنیتی محله محور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۸۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته بسیج ، همایش تدیون دستاوردهای یکساله گشت های رضویون بسیج سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در شهرکرد برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش، گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای بسیج طی چهل سال گذشته، مقابله با فتنه ها و ناآرامی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی، حضور مقتدرانه بسیج در دوران دفاع مقدس را یکی از شاخص‌ترین عملکردهای بسیج در حوزه دفاعی و امنیتی عنوان کرد.

وی، گفت: بسیج با ساماندهی بیش از ۳۰۰ گردان در هشت سال دفاع مقدس در کنار غیورمردان سپاه و ارتش، حضور خود را به منصه ظهور گذاشت و این برگ زرینی در کارنامه پرافتخار بسیج است.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون 85 هزار شهید بسیجی است که جان خود را فدای امنیت ملت و دفاع از ارزش های دینی کردند.

مرادی، کارنامه عملکرد بسیج را شگفت آور خواند و افزود: امروزه بسیج یک پدیده شگفت‌آوری است که با عملکرد خود کام دشمنان انقلاب را تلخ کرده و موجب آشفتگی آنها شده است.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: مردم و مسئولان همواره مدیون خون شهدا انقلاب هستند چرا که به طور میانگین برای هر میز کرسی مسئولیت ۷۳ شهید تقدیم این نظام شده است.

سرهنگ مرادی با اشاره به حضور افزون بر 29 هزار رزمنده از استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس که حدود ۱۹ هزار نفر از آنها بسیجی بوده اند، مسئولیت همگان در قبال این عزیزان را سنگین دانست و تأکید کرد: هرجایی که نیاز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، مأموریت بسیج است و بسیجیان آنجا حضور خود را اعلام می کنند.

این مقام مسئول، با یادآوری تغییر میدان مقابله با دشمنان از عرصه جنگ سخت به سوی مقابله با جنگ نرم، اظهار کرد:  برای مقابله با جنگ نرم که به مراتب دشوارتر از جنگ سخت است باید خود را به سلاح بصیرت مجهز کنیم.

جانشین فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور بسیجیان در عرصه های مختلف، افزود: امروزه بسیج خود را وقف نظام کرده و بسیجیان در حوزه‌های مختلفی به خصوص سلامت، محرومیت‌زدایی، سازندگی و عمرانی سازماندهی شده و حضور دارند و به آحاد مردم خدمت رسانی می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بسیج در حوزه تأمین امنیت کشور و مردم جامعه اشاره کرد و  طرح گشت‌های امنیتی محله محور بسیج را در این راستا دانست.

سرهنگ مرادی، گفت: با درایت و تدبیر فرماندهی محترم سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از پنج آذرماه سال گذشته گشت های رضویون در شهرستان های 9گانه استان چهارمحال و بختیاری و 39 حوزه مقاومت بسیج آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا چهارهزار و ۳۸۲ نفر از بسیجیان سازماندهی شده اند و از سال گذشته تاکنون، از ۳۰۲ پایگاه مقاومت بسیج، یک هزار و ۲۴۶ تیم شناسایی این ماموریت امنیتی را انجام‌ داده‌اند که  موجب ارتقاء ضریب امنیت در محل‌های مختلف شده است.

ارسال نظرات