خبرهای داغ:
رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خوزستان :

بی مهری مسئولان به مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان با تاکید بر این نکته که در سازمان اولویت با مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری است، گفت: متاسفانه این عزیزان برای استفاده از اختراعتشان از سوی مسئولان خیلی مورد بی مهری قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۸۰۹۵۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
بی مهری مسئولان به مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری 
 به گزارش خبرنگار بسیج علمی پژوهشی از استان خوزستان، به مناسبت هفته بسیج نشست خبری عبدالله بابااحمدیان، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان با حضور خبرنگاران در خبرگزاری تسنیم این استان برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در سال1387 سازمانی در سپاه با نام بسیج علمی پژوهشی و فناوری تشکیل شد.

هم افزایی با اقشار بسیج برای جهاد علمی

وی افزود: هدف از تشکیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری جهاد علمی بود زیرا یکی از نکته هایی که در ده سال اخیر رهبری بر آن تاکید داشتند موضوعات علمی و پژوهشی است که در اکثر جلسات با نخبگان آن را بیان کردند.

بابااحمدیان با اشاره به اهداف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان عنوان کرد: اگر ما بتوانیم یک هم افزایی در اقشار مختلف مردم راه بیاندازیم به بسیج علمی کمک کرده ایم زیرا در دنیایی که ما هستیم دست برتر را کسانی دارند که علم بیشتری دارند و ما نیز در حد توان خودمان در این زمینه تلاش می کنیم.

وی در ادامه رویکردهای سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان را برشمرد و تصریح کرد: ما در بسیج علمی یک رویکرد برون سازمانی داریم که هم افزایی با دیگر اقشار بسیج برای جهاد علمی است و یک رویکرد برون سازمانی داریم که راه اندازی فرهنگ دانش و پژوهش در جامعه است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان در همین ارتباط توضیح داد: در این راستا امسال 14 پایگاه علمی را در دستور کار خود قرار دادیم که در نقاط مختلف استان راه اندازی شدند و به عنوان مرکزیت پایگاه علمی در حال فعالیت هستند.

وی بهترین راه جذب در بسیج را کار علمی دانست و بیان کرد: در کنار کار اخلاقی کار علمی نیز باید انجام شود. در هر پایگاهی که کار علمی صورت گرفت، حتی در حد کم آنها پایگاه های بهتر و پویاتری بودند.

استفاده از ظرفیت هوانیروز مسجدسلیمان برای ایده پردازان

بابااحمدیان با بیان اینکه نیازی نیست که یک در پایگاه های مقاومت یک کار بزرگی انجام شود، افزود: کار علمی حتی در حد جشنواره و ایده کوچک هم موثر است حتی می توان افراد دارای معدل بالا و رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور را شناسایی و از این افراد در سطح شهرستان تقدیر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان را اعلام کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان با تاکید بر این نکته که کار ما بیشتر نظارتی و هدایتگری است، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته گرامی داشت بسیج از بسیج علمی پژوهشی مسجدسلیمان بازدید می کنیم و تفاهم نامه ای با هوانیروز مسجدسلمیان برای استفاده از ظرفیت آنها منعقد می کنیم.

وی با اشاره به استقبال فرمانده هوانیروز مسجدسلیمان از انعقاد تفاهم نامه عنوان کرد: با اجرای این برنامه می توانیم از ظرفیت خوب هوانیروز برای بهره مندی ایده پردازان هوافضا استفاده کنیم.

بابااحمدیان دیدار با اساتید کارگروه های علمی پژوهشی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان را از دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: در این برنامه از اساتید ارجمند تجلیل می کنیم.

نسشت تعامل بین مجموعه های نظامی و انتظامی

وی شرکت در مراسم غبارروبی گلزار شهدا همراه با دیگر اقشار مختلف را از دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج بیان کرد و ادامه داد: این برنامه در روز پنج شنبه یکم آذر ماه در گلزار شهدای اهواز برگزار می شود.

 رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان یادآور شد: همچنین به مناسبت هفته بسیج به دیدار یک خانواده شهید می رویم و آنها تجلیل می کنیم.

وی نشست با نوآوران و مخترعان خوزستان را از دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان اعلام کرد و در همین ارتباط گفت: در این برنامه یک نفر به عنوان نخبه و مخترع برتر انتخاب و به سپاه استان معرفی می شود.

بابااحمدیان شرکت در اجتماع بزرگ بسیجیان استان خوزستان را از دیگر برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان در هفته بسیج عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان جلسه و نسشت تعامل بین مجموعه های نظامی و انتظامی را آخرین برنامه هفته بسیج اعلام کرد و افزود: در این جلسه معاونت ها و مسئولان علمی و پژوهشی نیروی انتظامی، ارتش و مرزبانی حضور دارند.

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری

وی خاطرنشان کرد: در این نشست پیرامون موضوعات علمی پژوهشی در نیروهای نظامی و انتظامی بحث و تبادل نظر می شود و برای بهره مندی از این ظرفیت ها برنامه ریزی خواهد شد.

بابااحمدیان با اشاره به برنامه های آینده سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان اظهار کرد: هر ساله جشنواره ای به نام جهادگران علم و فناوری برگزار می شود که در آن از مخترعینی که مقام های بین المللی کسب کردند دعوت می کنیم تا درباره چگونگی موفقیت خود سخنرانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: استان ما در حوزه نفت و حفاری پتاسیل های خوبی دارد که ما هم از ایده ها و اختراعاتی در این زمینه استقبال می کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان با تاکید بر این نکته که در سازمان اولویت با مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری است، تصریح کرد: متاسفانه این عزیزان برای استفاده از اختراعتشان از سوی مسئولان خیلی مورد بی مهری قرار می گیرند.

اختراع تجهیزات نفت و حفاری

وی عنوان کرد: مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری تجهیزاتی با استانداردهای مورد نیاز اختراع می کنند ولی مسئولان نفت حاضر نیستند این اختراعات را بپذیرند و از آنها استفاده کنند.

بابااحمدیان با اشاره به پیامدهای بی مهری به مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری تاکید کرد: اگر قرار است که هزینه ای برای حمایت از مخترعان داخلی پرداخت نکنیم باید آن را برای خرید تجهیزات خارجی صرف نماییم.

وی عنوان کرد: یک بار این هزینه را پرداخت کنیم و قدرت ریسک خود را بالا ببریم تا مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری اختراعات خود را ارائه دهند پس از آن علاوه بر تامین نیاز داخلی می توانیم به صادرات محصولات نیز دست یابیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان خوزستان از مسئولان وزارت نفت خواست زمینه را برای مخترعان و نوآوران حوزه های نفت و حفاری فراهم سازند تا اختراعات و طرح های خود را ارئه دهند و ناامید نشوند.

ارسال نظرات