فرمانده ناحیه سلمان رشت؛

بسیج کلید طلایی برای رفع مشکلات کشور است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان شهرستان رشت بیان کرد: در حال حاضر بسیج بهترین پشتوانه علمی،فرهنگی، دفاعی و کلید طلایی برای رفع مشکلات نظام است.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۳۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

سرهنگ پاسدار احمد نقدپور در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سنگر با بیان اینکه سی و نهمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام (ره) با شعار محوری ((بسیج مظهر ایستادگی،پیشرفت،وحدت و خدمت)) آغاز خواهد شد اذعان داشت: تشکیل این نیرو در ۵ آذر ۵۸ در حالی که هنوز جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان آغاز نشده بود نشانه نگاه بلند و آینده نگر حضرت امام(ره) بود که این نهاد را نه تنها برای دفاع و جنگ بله برای تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و علمی تشکیل داد.

وی ادامه داد: عملکرد بسیج در سی و نه سال اخیر بسیار باارزش و برجسته بود زیرا دوستان و دشمنان انقلاب نیز همواره آن را مایه افتخار و سربلندی انقلاب و اسلام دانسته و بر این باورند که مهم ترین و تاثیر گذارترین نهاد انقلاب در کشور و الگوی جهانی برای ملت های مظلوم می باشد.

نقدپور با تاکید بر اینکه بسیج در حال حاضر بهترین پشتوانه علمی، فرهنگی و دفاعی برای نظام است اظهار داشت: امسال بیش از ۱۶۰ برنامه در سطح دو بخش سنگر و کوچصفهان پیش بینی شده است که در طول هفته بسیج توسط سپاه ناحیه سلمان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان برگزاری یادواره های شهدا در سطح محلات به ویژه یادواره ۲۹۴ شهید والامقام بخش سنگر را از برنامه های شاخص این هفته دانسته و تاکید کرد: سرکشی از خانواده های معظم شهدا، کلنگ زنی ساخت و احداث۹ واحد مسکن محرومین، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، محفل انس با قرآن، جلسات روشنگری و بصیرت افزایی، ویزیت رایگان، مشاوره رایگان حقوقی، تجلیل از بسیجیان نمونه پایگاههای مقاومت، جشنواره مالک اشتر با رویکرد معرفی رده های برتر بسیج و جشنواره تجلیل از پایگاههای برتر مسجد محور از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

مسئول ستاد برگزاری برنامه های هفته بسیج سپاه ناحیه سلمان یکی دیگر از برنامه های این ناحیه در این هفته را برگزاری کارگاه توانمند سازی ارکان مساجد دانسته و ادامه داد: همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی و خانواده مقاوم با سخنرانی پروفسور کرمی از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی نیز در این هفته برگزار خواهد شد که از تمامی خانواده ها جهت شرکت در آن دعوت به عمل می آید.

سرهنگ نقدپور یکی از برنامه های این هفته را فراخوانی و اعزام بسیجیان برای شرکت در صبحگاه اقتدار در پادگان لوشان دانست و تاکید کرد: این رزمایش تحت عنوان قدسیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مرحله سوم رزمایش خدمت توسط گروههای جهادی بسیج در این هفته افزود: به دلیل تقارن هفته بسیج و هفته وحدت ویژه برنامه های میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفرصادق(ع) نیز در این هفته توسط پایگاهها و حوزه های مقاومت برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان در بخش دیگری از سخنان خود ۵ ماموریت دفاعی و امنیتی، علمی، فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی و اجرای طرحهای اعتلای بسیج را از ماموریت های سال ۹۷ سازمان بسیج دانست و افزود: گشت های محله محور بسیج، ارتقاء آمادگی رزم یگان های رزمی و امنیتی(گردانهای بیت المقدس، امام علی(ع) و…)، اجرای طرح همگام با کشاورز با هدف علمی کردن کشاورزی با استفاده از مهندسین کشاورزی بسیج، طرح شهید بهنام محمدی با هدف پیوند منزل، مسجد و مدرسه ساخت ۸۰مسکن محرومین، تامین سبدکالا و نوشت افزار برای خانواده ها و دانش آموزان نیازمند، اعزام گروههای جهادی برای زیباسازی مدارس و ….، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه با استفاده از مردم یاری به جهت اشتغال زایی برای جوانان در ۱۶ روستای بخش های سنگرو کوچصفهان، اجرای طرح رهنمون به جهت ارتقاء سطح سلامت روستاهای کم برخوردار، ارتقاء و کیفی سازی حلقات صالحین و برنامه های مسجد محوری چند برنامه از ده ها برنامه سال ۹۷ سازمان بسیج است.

نقدپور در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید طلایی حل مشکلات کشور بسیج ا‌ست اذعان داشت: تمام سعی بسیج بر اجرای طرح های هدفمند در راستای محرومیت زدایی و خدمات رسانی به افراد نیازمند و آحاد جامعه است و ان شاالله در آینده نیز به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات