شجره طیبه ای که در زمین قصاص قد کشید

همزمان با ماه ربیع و در آستانه میلاد پیامبر رحمت و صادق آل محمد(علیهم السلام)، اولیای دم در شهر دستنا از توابع شهرستان کیار عفو و بخشش را جایگزین قصاص و انتقام کردند.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۷۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ خانواده مرحوم روح الله عباسی، که سه سال و نیم پیش در جریان یک نزاع به قتل رسیده بود، در آستانه میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، از قصاص قاتل گذشتند.

هیئت امناء و جمعی از همسایگان و مجاوران معراجگاه شهدای گمنام شهر دستناء با ارسال متنی به شرح ذیل که نسخه ای از آن به دفتر خبرگزاری بسیج ارسال شده است، این بخشش بزرگ را اینگونه تحسین و تقدیر کردند:

کل یعمل علی شاکلته  

هرکس بر حسب ذات و طبیعت روحی خود عمل می کند. (سوره مبارکه اسراء/ آیه 84)

فرزندان باغیرت و خانواده محترم مرحوم روح الله عباسی

اکنون که با تفضلات الهی در ماه جشن و سرور ربیع 1440ق(بهار مؤمنین) از روی انسانیت، عقلانیت، بزرگ منشی و رأفت اسلامی، تأسی به سیره بشیر رحمت، پیامبر ختمی مرتبت و صادق آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) جسته، طعم لذیذ و شیرین عفو و بخشش توأم با صداقت را جایگزین انتقام و قصاص از پسر عم خویش قرار دادید، موجب خوشحالی همگان و شادی روح آن عزیز از دست رفته گردید.

آفرین بر شما که جوانمردی را همچون پدر مرحومتان ثابت کردید، تاج عزت و طوق افتخار برای همیشه تاریخ(دستناء دیار دارالمؤمنین) بر قامت و وجودتان زیبنده باد.

بی تردید علت تأخیر در اتخاذ تصمیم عاقلانه، هوشمندانه، به یاد ماندنی و در عین حال، پیشگیرانه به دست و نیت خیر شما وراث و اولیاء دم در تقلیل و تبدیل مجازات، نه از روی ضعف و انفعال و نیازمندی، بلکه با هدف نهادینه سازی فرهنگ ترحم و اغماض در اوج برخورداری از قدرت و به منظور تنبه مرتکبین و تکسین خاطر بخشی از رنج و آلام وارده ناشی از حادثه بسیار تلخ اتفاق افتاده، انجام گرفت.

مسلماً در مرتبه شأن و منزلت اجتماعی شما چیزی غیر از گذشت انتظار نمی رفت، لذا این اقدام انسان دوستانه، خط کدورت ها را مسدود و تحقق بخش تحکیم و تقویت پایه های خویشاوندی و انسجام فامیلی را به دنبال خواهد داشت.

جا دارد به شایستگی از زحمات طاقت فرسای خیرین دلسوز علی الخصوص جناب آقای مهندس اسماعیل عسگری دستنایی و تمام بزرگان، خیرخواهان، خیراندیشان و مصلحین بویژه در دو شهر جونقان و دستناء که نهایت تلاش و سعی خود را در بازگشت آرامش و صلح به کانون داغدار بکار گرفتند، صمیمانه تقدی و تشکر بعمل آورده و از خدای متعال پاداش کثیر در دنیا و باقیات الصالحات در آخرت را خواستاریم.

ان شاءالله به توفیق الهی و با همت مردم شهیدپرور شهرمان در نظر است مجموعه ای فرهنگی اجتماعی ورزشی(سالن ورزش باستانی) با محوریت حسینیه ای بزرگ در جوار قبور مطهر شهدای گمنام احداث شود تا مورد استفاده برای اجتماعات، مراسمات، نماز جمعه و ...، قرار گیرد.

از مشارکت و همکاری بازماندگان آن مرحوم سفرکرده در این امر خداپسندانه به گرمی استقبال می نمائیم.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز    مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

هیئت امناء، جمعی از همسایگان و مجاوران معراجگاه شهدای گمنام شهر دستناء

ارسال نظرات