با موضوع انقلابی گری از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی

نشست بصیرتی و تحلیلی بسیجیان شهرستان کوهبنان برگزار شد

نشست بصیرتی و تحلیلی بسیجیان شهرستان کوهبنان با موضوع انقلابی گری از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان نظامی ،بسیجیان و خانواده معزز شهیدان در محل حسینیه محبان ولایت حوزه شهری کوهبنان برگزار گردید .
کد خبر: ۹۰۷۷۹۴۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, 

در این مراسم حجت الاسلام جواد سلیمانی از اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت گفت انقلاب اسلامی در سال ۵۷پیروز شد و در ادامه ما در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم و سازندگی هم به خوبی انجام شد لذا بعد از این همه تلاش ها مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) نگران از روحیه انقلابی جامعه هستند .
 وی ابراز داشت امام انقلاب کرد تا مردم در صحنه باشند هر جا لازم است فریاد بزنند لذا رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی ) بر روی انقلابی گری تاکید دارند .
 عضو هیات علمی موسسه آموزشی امام خمینی (ره) تاکید کرد آدم انقلابی از آرمان های انقلاب با جان و دل دفاع می کند چون این روحیه را اکثریت افراد جامعه را در زمان رسول خدا و حضرت امام داشتند .
 وی بیان داشت غیر انقلابی حرف نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم  و حضرت امام خمینی (ره) را بر زمین می گذارد لذا دنبال حکومت و رسیدن به امورات خویش هستند این گروه امیرالمومنین را کنار گذاشتند .
 وی افزود عده ای با نظر رهبری مخالفت می کنند و دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) نیستند .
 ایشان خاطر نشان کرد اینان گروهی هستند که بدنبال تعامل و سازش با دشمن هستند و دوست ندارند با فتنه گران در جامعه برخورد کنند لذا دوست دارند جامعه را بر اساس مصلحت خویش پیش ببرند که این کار پس از رحلت نبی مکرم اسلام کاملا مشهود است .
 حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد اینان با احکام اسلامی بازی می کردند و تن به ولایت فقیه نمی دادند لذا ائمه در برابر این جریان ایستادگی کردند و مولای متقیان ۲۵ سال خانه نشین شد .
وی ابراز داشت حضرت ۲۵۵ سال سکوت کرد تا دین حفظ شود و اسلام را با سکوتش یاری دهد اما در نهایت حکومت اسلامی توسط مولای متقیان شکل گرفت و با تمام وجود از بیت المال دفاع کرد .
 ایشان یادآور شد امیرالمؤمنین علی علیه السلام حکومتی تشکیل دادند که الگو و نمونه ای ارزشمند را برای سایر جوامع در طول تاریخ به یادگار گذاشت .
 عضو هیات علمی موسسه آموزشی امام خمینی تاکید کرد حکومت اسلامی و امام جامعه کارش هدایت و رسیدن افراد به حق و حقیقت است که نمونه بارز آن انتخاب ابو موسی اشعری به عنوان حکم بود تا مردم خود به واقعیت ها برسند .
 وی خاطر نشان کرد الان در جامعه ما نیز اتمام حجت صورت گرفته امام حسن  علیه السلام هم صلح کرد تا اتمام حجت شود بعد از صلح امام حسن علیه السلام مردم فهمیدند معاویه دشمن اسلام است و صلاحیت حکومت ندارد .
 ایشان گفت قیام عاشورا رخ داد اما گروهی بی وفایی کردند لذا حضرت با خونش ارزش های اسلامی را احیا کرد و دوران دست یابی به حکومت آغاز شد تا آرمان های نبی مکرم اسلام برای مردم بیان شود و ارزش های اخلاقی را برای مردم تببین کنند و در کنار به کادر سازی مبادرت ورزند .
 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد از دوران امام صادق شیعیان در جای جای جهان پراکنده شدند اما در همین ایام امام هفتم توسط عمال حکومت به شهادت رسید .
 وی تصریح نمود از زمان امام رضا علیه السلام ائمه اطهار علیهما السلام  به این نتیجه رسیدند در کوتاه مدت نمی توان حکومت را گرفت لذا باید برای بلند مدت تلاش کنند اینجا بود که ائمه به صورت جدی در تحت نظر حکومت بودند .
 ایشان بیان داشت از زمان امام رضا(ع) به بعد ائمه را در سن کم به شهادت رساندند و همواره آنان را در پادگان های نظامی نگه می داشتند .
 حجت الاسلام سلیمانی گفت امروز کسانی هستند که اسلام سیاسی را قبول ندارند ما نباید دلسرد بشیم بلکه باید تلاش کنیم اسلام را در جامعه ساری و جاری کنیم .
 وی تاکید کرد باید کادر سازی کرد و با کار تشکیلاتی نیرو پرورش داد و همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و به دیگران آگاهی بدهیم .
 ایشان افزود دشمنان به شدت امام حسن عسکری را تحت نظر داشتند تا صاحب فرزند نشود اما شعیان واقعی با جان و دل در کنار امام و حامی ایشان بودند .
 حجت الاسلام سلیمانی افزود امام حسن عسکری در غربت به شهادت رسید در حالی که حضرت ولی عصر بر جنازه ایشان نماز خواندند و اینجا بود که امامت و ولایت حضرت بر همگان مشخص شد .

 

ارسال نظرات