معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان:

۳۱هزار اصله نهال خرمای پیارم یارانه دار بین نخلکاران استان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: باهدف توسعه ارقام خرمای تجاری و صادراتی و مورد پسند بازارهای جهانی در سطح نخلستانها ی استان ۳۱هزار اصله نهال خرمای پیارم کشت بافتی از مجتمع کشت و صنعت تهیه و در بین نخلکاران متقاضی توزیع شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۹۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: باهدف توسعه ارقام خرمای تجاری و صادراتی و مورد پسند بازار‌های جهانی در سطح نخلستان ها‌ی استان ۳۱ هزار اصله نهال خرمای پیارم کشت بافتی از مجتمع کشت و صنعت تهیه و در بین نخلکاران متقاضی توزیع شده است.

وی افزود: براساس سیاست وزارت جهادکشاورزی در توسعه سطح زیر کشت ارقام تجاری خرمای خشک و نیمه خشک و جایگزینی آن با سایر ارقام، سازمان جهاد کشاورزی در دو مرحله ۳۱ هزار اصله نهال خرمای پیارم کشت بافتی به ارزش بیش از ۱۵ میلیاردریال تهیه و از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اختیار کشاورزان قرار داده است.

دهمرده تصریح کرد: ارزش هر نهال خرمای پیارم ۶۰۰ هزارریال بوده که ۵۰۰ هزار ریال آن از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تامین و سهم خودیاری پرداخت شده کشاورزان برای هرنهال یکصد هزار ریال می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: این میزان نهال توزیع شده در سطح معادل ۲۰۰ هکتار در نخلستان ها‌ی جنوب استان کشت می‌گردد .

شایان ذکر است سیستان و بلوچستان دارای ۵۷ هزار هکتار نخلستان با تولید ۲۳۰ هزار تن انواع است و خرمای مضافتی و خرمای ربی بیشترین سطوح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.
ارسال نظرات