حجت الاسلام سمیعی در اجتماع هیئات عزاداری نیروهای مسلح رشت:

امروز به برکت مجاهدت امام و شهدا توحش آمریکا برای بشر آشکار شده است

حجت الاسلام و المسلمین سمیعی از وعاظ برجسته استان گیلان پیش از ظهر امروز در اجتماع هیئات عزاداری نیروهای نظامی و انتظامی رشت در مصلی این شهرستان گفت: روزی در این کشور در زمان رژیم پهلوی آمریکائیها از ملت ما حق توحش می گرفتند اما به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) و شهدا امروز توحش آمریکائیها برای بشر آشکار شده است و عزت جمهوری اسلامی را در جهان رقم زده است و خار چشم آمریکائیها شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۱۷۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام و المسلمین سمیعی از وعاظ برجسته استان گیلان پیش از ظهر امروز در اجتماع هیئات عزاداری نیروهای نظامی و انتظامی رشت در مصلی این شهرستان گفت:وجود مبارک نبی اکرم(ص) برای همه بشریت الگو و اسوه است و انسانی که به دنبال رسیدن به کمال است باید با الگو حرکت نماید و این الگو را خداوند متعال در قرآن به ما معرفی کرد و فرمود لقد کان رسول الله اسوه حسنه و بنابراین باید با تاسی به سیره خاتم پیامبران مسیر کمال را طی کرد.
حجت الاسلام سمیعی با اشاره به حکومت نبوی اظهار کرد: حکومت پیامبر اکرم(ص) در طول ۱۳ سال در شهر مدینه برای همه مردم سراسر خیر و برکت بود، عزیزی که برای همه بشریت وجودش رحمت و مرحمت بود و بنا بر فرمایش خودش برای مکارم اخلاق مبعوث گردید و رحمت للعالمین برای بشر به حساب می آمد.
وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) تاکید کرد: علی (ع) برای شناخت رسول الله (ص) فرمودند که رسول خدا عصاره همه فضائل انبیا بودند لذا امروز از هر زمانی ما بیشتر نیاز به شناخت وجود پیامبر عظیم الشان اسلام داریم و بشریت برای هدایت ناگزیرند پیامبر اسلام را بشناسند.
حجت الاسلام سمیعی ادامه داد: امروز گمشده بشریت توحید است و دلیل سردرگمی بشریت دوری از خداست و جهانیان زمانی می توانند از بر مشکلات فزاینده خود غلبه نمایند که بر یگانگی خدا ایمان بیاورند و چه زیبا عارف بزرگ دوران ما و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند که عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.
این واعظ گیلانی در رابطه با عزت امروز ایران اسلامی متذکر شد: روزی در این کشور در زمان رژیم پهلوی آمریکائیها از ملت ما حق توحش می گرفتند اما به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) و شهدا امروز توحش آمریکائیها برای بشر آشکار شده است و عزت جمهوری اسلامی را در جهان رقم زده است و خار چشم آمریکائیها شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بشر باید حجت خدا را در جهان بشناسند و اگر حجتشان را نشناسند به کمال نمی رسند و به قول علامه جوادی آملی که فرمدند اسلام منهای ولایت یعنی اسلام منهای اسلام و حقیقتا همین گونه است و مشکلات امروز جهان اسلام ناشی از این است که مسلمانان ولایت امیرالمومنین(ع) را نپذیرفتند و نااهلان را بر کرسی خلافت نشاندند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات