ضرورت فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در جامعه

جامعه ای به پایداری و امنیت کامل می رسد که تمام عناصر آن همدل و همسو باشند و دشمن نتواند از هیچ راهی، تهدیدی انجام دهد.
کد خبر: ۹۰۷۴۹۵۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ صبحگاه پدافند غیر عامل در محوطه میدان صبحگاه نیروی انتظامی  شهر فارسان برگزار شد.

 سرهنگ دوم پاسدار علیرضا عربی، هدف از برگزاری این مراسم را فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی، گفت: پدافند غیر عامل باید در بین مردم، مسئولان و سیستم‌های اداری به عنوان اولویت کاری در نظر گرفته شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فارسان افزود: هر دستگاه با توجه به تهدیدهایی که دارد، باید تمرین‌های لازم را برای آمادگی انجام دهد و دانش تخصصی خود را بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، پدافند غیر عامل را مانند مصون‌سازی برای بدن دانستند، زیرا با تهدید دشمن آغاز می‌شود و در حوزه‌های مختلف متفاوت است. این مقوله برای دورسازی تهدیدها و کاهش آسیب‌پذیری تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

سرهنگ عربی با توجه به توسعه فرهنگ و نهادینه سازی باور عمومی نسبت به تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری جامعه در بخش های مختلف، تصریح کرد: جامعه ای به پایداری و امنیت کامل می رسد که تمام عناصر آن همدل و همسو باشند و دشمن نتواند از هیچ راهی هیچ گونه تهدیدی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد:دشمنان در تهاجم فرهنگی اندیشه جوانان و نوجوانان ما را مورد هدف قرار داده اند و تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران، یعنی جوانان و نوجوانان به کار گرفته اند و راه مقابله با آنها اجرای طرح های پدافند غیر عامل در زمینه دفاع از حملات دشمنان است.

ارسال نظرات