حجت الاسلام سپاسی در سخنرانی یوم الله 13 آبان:

اقتدار انقلاب اسلامی آمریکا را با افول مواجه کرده است

امام جمعه موقت اراک گفت: طبق آمار دقیق بین المللی امروز آمریکا در مقابل ایران تحلیل رفته و رو به افول است، آمریکا امسال 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد.
کد خبر: ۹۰۷۴۱۷۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک و رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی در جمع راهیپمایان 13 آبان در مصلی بیت المقدس اراک با اشاره به مناسبت های مهم امروز گفت: تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال 1343، سالروز شهادت 56 تن از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در سال 57 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ "آمریکا" در سال 58 از مناسبت‌های این روز است و ما در حالی در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنیم که 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته و انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است.

وی افزود: دشمنان ملت ایران باید امروز به این نکته توجه کند که در حالی که 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما این انقلاب همچنان در اوج جوانی خود به سر می‌برد و تازه به بلوغ رسیده است.

رئیس حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: قرآن در رابطه با رفتار با استکبار و نحوه برخورد با مستکبران آیات قابل توجهی دارد که از جمله آنها می‌توان به آیات نورانی 118 و 120 سوره آل عمران اشاره کرد.

امام جمعه موقت اراک عنوان کرد: در حقیقت از نظر قرآن محرم قرار دادن دشمن درخصوص اسرار یک اشتباه راهبردی و استراتژیک است چراکه دشمنان از زدن هیچ ضربه‌ای به ما کوتاه نخواهند آمد همانطور که در این 40 سال هم به طور کامل این مسئله را تجربه کرده‌ایم، اما دشمن باید بداند که ضربه‌های آنها مصداق کوبیدن مشت بر سندان است و هیچ اثری نخواهد داشت و تأکید می کند اگر تقوا داشته باشید و صبر پیشه کنید هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام سپاسی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به موقعیت های فعلی و قبلی کشور آمریکا و ایران گفت: این موقعیت امروز یک نکته حیاتی است که باید ملت ایران نسبت به این موضوع دقت داشته باشند، پیش از این که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد آمریکایی‌ها 85 هزار مستشار در کشور ما داشتند و ما اجازه هیچ گونه اقدامی را در کشور نداشتیم، حتی در حالی که شاه ایران در بیخبری کامل به سر می‌برد هواپیماهای ما را به ویتنام فرستادند.

رئیس حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: آمریکایی‌ها انواع توطئه‌ها را علیه ایران و انقلاب اسلامی طراحی کردند، ملت ایران هیچگونه اراده و عزتی نداشت به گونه‌ای که آمریکایی‌ها در کشور ما مصونیت داشتند، اما ملت ایران در کشور خودش هیچگونه مصونیتی نداشت، ما در 40 سال پیش توانایی تولید یک پیچ را نداشتیم ولی اکنون در بالاترین سطح علمی جهان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در جریان توطئه تحریم اقتصادی در نخستین روزهای انقلاب، آمریکا ایران را تحریم کرد تا با استفاده از این تحریم‌ها ملت ایران را به تسلیم وا دارد اما امروز بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، شعار محوری ایران در 13 آبان 97 همان شعار اباعبدالله یعنی"هیهات من الذله" است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به رتبه علمی کشور گفت: در این 40 سال رتبه علمی ایران به رتبه 16 ارتقا پیدا کرده که نشان از بی اثر بودن تحریم های آمریکا دارد چراکه اگر تحریم ها اثر گذاشته بودند این رده به این مقدار افزایش پیدا نمی‌کرد اما امروز مشاهده می‌کنیم که با تلاش و استقامت ملت ایران، این رده علمی تا این سطح افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام سپاسی تاکید کرد: قدرت دفاعی ایران امروز به گونه‌ای است که قدرت‌ نظامی آمریکا زیر برد موشک‌های بالستیک ایران قرار دارند و ما می‌توانیم با کمتر از یک متر خطا پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهیم ، در هشت سال جنگی که بر ما تحمیل کردند جوانان ما نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اشغال شود در حالی که در تمام جنگ ها بخشی از کشور را واگذار کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی در داخل کشور نمی‌خواهند حقایق انقلاب اسلامی و ایران را ببینند، باید کلاه را از جلوی چشمانشان بردارند و واقعیت‌ها را دیده و هراسی از دشمن نداشته باشند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: طبق آمار دقیق بین المللی امروز آمریکا در مقابل ایران تحلیل رفته و رو به افول است، آمریکا امسال 800 میلیارد دلار کسری بودجه دارد. این کشور در 17 سال گذشته 7 تریلیون دلار برای نفوذ در منطقه خرج کرده اما باز هم نمی‌تواند در جهان حرفی بزند، 40 سال پیش حرف اول و آخر را آمریکا می‌زد اما امروز حتی در سوریه و عراق هم نقشی ندارد.

وی ادامه داد: افزایش قدرت نرم افزاری جمهوری اسلامی ایران به برکت مقاومت و خون شهدا است، این عظمت انقلاب اسلامی را نشان می دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به قدرت نرم جمهوری اسلامی گفت: در جنگ سایبری به نقطه‌ای رسیدیم که پرنده فوق جاسوسی آمریکا را سالم به زمین هدایت کنیم و همچنین در کنار رود فرات در سه کیلومتری نیروهای آمریکایی به داعش حمله کنیم و با موشک‌های نقطه زن مقر فرماندهان داعش را مورد حمله قرار دهیم و به آنها می فهمانیم که جمهوری اسلامی هر خطری را در نطفه خفه خواهد کرد.

سپاسی با اشاره به بی اثر بودن تحریم ها در برابر اتحاد و اقتدار ملت ایران در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که تحریم های گذشته تاثیری نداشته امروز هم تحریم های جدید موثر نخواهد بود و با اقتدار برنامه پنجاه ساله افق آینده و پیشرفت انقلاب اسلامی را تنظیم می کنیم.

ارسال نظرات