حاج ملکی دانش آموز نخبه بسیجی:

تنوع کتاب های کمک آموزشی دانش آموزان را دچار سردرگمی کرده است/لزوم ورود نظارت جدی آموزش و پرورش بر کلاس های کنکور

این روزها سردرگمی دانش آموزان در استفاده از کمک های آموزشی در کنکور به یک بحث داغ تبدیل شده است، خبرگزاری بسیج استان مرکزی قصد دارد با سلسله گفتگوهایی که در این فضا با این معضل مواجه هستند انجام دهد. امید داریم که این گفتگوها راه کاری مناسب برای رفع این معضل داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۷۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ عرفان حاج ملکی از دانش آموز نخبه بسیجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به مشکلات تحصیلی دانش آموزان و دغدغه های آنها نسبت به کنکور گفت: دردسر اصلی ما دانش آموزان از پایه دهم شروع می شود چون به حدی با تنوع کتاب های کمک آموزشی مواجه هستیم که فرصت مطالعه آنها واقعا وجود ندارد و دچار سردرگمی فراوان شده ایم.

وی با اشاره به نقش معلمان در مافیای کنکور گفت: متاسفانه امروز مد شده همه خانواده را مقصر می دانند. هیچ کس نمی گوید معلم چقدر سر کلاس کم کاری می کند یا همان معلم ها در کلاس های کنکور درس می دهند یا حتی کتاب های کمک درسی می نویسند. خود من متاسفانه کلاس هشتم یک معلمی داشتم که اگر با او کلاس خصوصی نمی گرفتیم نمره خوبی به ما نمی داد. چرا آموزش و پرورش اینها را نمی بیند؟

حاج ملکی ادامه داد: مافیای کنکور بازار داغی را مهیا کرده است که عده ای برای کمک به خانواده ها برای موفقیت های اجباری فرزندانشان وارد میدان شوند،با یک جستجوی ساده متوجه رقم های نجومی و بدون نظارت این کلاس ها و کمک های آموزشی می شود.

این فعال دانش آموزشی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ها به خصوص صدا و سیما می توانند کار پژوهشی در این زمینه انجام دهند و به کمک خانواده ها بیایند تا این بحران برای دانش آموزان کمتر شود.

ارسال نظرات