مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد:

پرداخت ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مسکونی دشتی

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۴۴ واحد مسکونی در دشتی گفت: برای ساخت این واحدها ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۶۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمید حیدری بریدی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکونی در دشتی با بیان اینکه ساخت مسکن یکی از ماموریت‌های این نهاد است، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس فرمان حضرت امام راحل، تأمین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و محروم در روستاها بوده است.

وی، با اشاره به نقش ساخت مسکن در روستاها و شهرها در جلوگیری از افزایش قیمت مسکن گفت: نقش بنیاد مسکن در ساخت‌وساز و واگذاری مسکن به قیمت تمام‌شده به اقشار آسیب‌پذیر به‌ خصوص قشر جوان، سبب شده که از بالا رفتن قیمت مسکن جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به افتتاح 44 واحد مسکونی در دشتی افزود: این واحدها در 11 بلوک در دوطبقه ساخته شده است.

حیدری با بیان اینکه اسکلت این واحدهای مسکونی بتنی است خاطرنشان کرد: زیربنای هر واحد مسکونی 94 مترمربع و مساحت آنها 100 متر مربع است.

وی از سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی برای ساخت 44 واحد مسکونی یاد شده خبرداد و بیان کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت شده که در مجموع 17.6 میلیارد ریال وام بانکی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آورده متقاضیان را 15.4 میلیارد ریال دانست و گفت: بنیاد مسکن استان بوشهر 7 میلیارد ریال به صورت بلاعوض تامین کرده است.

حیدری با بیان اینکه این واحدها در مدت 30 ماه ساخته شده است افزود: یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن، مقاوم سازی واحدهای مسکونی است که امسال 2500 واحد مسکونی روستایی در استان با پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به متقاضیان مقاوم سازی می‌شود.

وی داشتن سرپناه را از جمله اساسی‌ترین نیازهای مردم دانست و تاکید کرد: تامین مسکن مناسب برای تمامی اقشار جامعه ضرورتی انکارناپذیر  است اما نباید از نظر دور داشت که بسیاری از اقشار کم درآمد در  تامین این نیاز حیاتی ناتوانند. 

حیدری تاکید کرد: با این شرایط وظیفه این نهاد انقلابی را حساس‌تر می‌کند و میطلبد بقیه دستگاهها برای تامین مسکن نیازمندان جامعه در  واگذاری زمین رایگان همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات