با امضا تفاهم‌نامه میان سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش روستایی

ظرفیت بسیج برای توسعه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی بکار گرفته می‌شود

مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با حضور مسئول سازمان ورزش بسیج مستضعفین و رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۰۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی همزمان با آخربن روز از هفته تربیت بدنی که به نام ورزش روستایی نامگذاری شده است، صبح امروز با حضور مهدی میرجلیلی مسئول سازمان ورزش بسیج مستضعفین و غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در محل این فدراسیون برگزار شد.

جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در این مراسم با اشاره به اهمیت احیا و توسعه ورزش بومی و محلی اظهار داشت: بسیج برگرفته از یک نگرش انقلابی است، بدون شک با ورود بسیج به این عرصه شاهد تحول خوبی در بازی های بومی و محلی و ورزش روستایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گستردگی شبکه بسیج در کشور می تواند اثرات مطلوبی در توسعه ورزش روستایی داشته باشد، افزود: این تفاهم‌نامه فقط در قالب یک قرارداد نیست بلکه برنامه عملیاتی خاص و مدونی را در نظر داریم و در این چارچوب از بسیج کمک خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اذعان کرد: احیای ورزش روستایی و بازی بومی محلی کاری سخت است و به برنامه بلند مدت نیاز دارد، در این راه باید نهادها و سازمان های مختلف با ما همراه شوند؛ همچنین نقش آفرینی رسانه ها در حوزه فرهنگ سازی و ترویج و توسعه بازی های بومی و محله ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در ادامه این مراسم میرجلیلی مسئول سازمان ورزش بسیج با اشاره به ظرفیت مناسب بسیج برای توسعه بازی های بومی و محلی اظهار داشت: بسیج برگرفته از آحاد مردم است و بر همین اساس مراکز و پایگاه های بسیج در اکثر روستاهای کشور فعالیت دارند، از همین رو می توان از این ظرفیت مناسب در حوزه توسعه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استفاده کرد.

وی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به عرصه بازی های بومی و محلی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر احیا و معرفی بازی های بومی و محلی تأکید داشته اند و همین امر باعث شده تا بسیج با بهره گیری از گستردگی پایگاه ها و مراکز خود در سراسر کشور، در عرصه احیا بازی های بومی و محلی پیشگام باشد.

مسئول سازمان ورزش بسیج در خصوص کارکردهای ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: آمادگی جسمانی، افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله ثمرات ترویج و توسعه بازی های بومی و محلی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی توسط مهدی میرجلیلی و غلامرضا جعفری به امضا رسید.

 

ارسال نظرات