خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: با پیگیری مستمر و پی جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده عامل انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان ملایری در فضای مجازی، شناسایی و ضمن اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۷۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در ملایرسرهنگ علی‌بخشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: یکی از شهروندان ملایری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه‌ای مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی فرد منشر کننده تصاویر شد.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با پیگیری مستمر و پی جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده عامل انتشار تصاویر که از دوستان خانوادگی شاکی بود شناسایی و ضمن اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی گفت: متهم، در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار که پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، در نهایت به جرمش معترف شد که به دلیل اختلاف خانوادگی با شاکی اقدام به انتشار تصاویر وی کرده است.

علی‌بخشی افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حیطه بندی در خصوص نگهداری از اطلاعات محرمانه و شخصی نظیر تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، ابراز داشت: کاربران حتما فایل‌های شخصی و خصوصی خود را بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره کنند و برای این فایل‌ها نیز در هارد پسوردگذاری کنند ضمن آن‌که به هیچ عنوان این حافظه‌های جانبی را در دسترس دیگران قرار ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات