خبرهای داغ:

ساخت پارچه رنگی هوشمند

به تازگی محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی موفق به ساخت نوعی پارچه هوشمند شده اند که با استفاده از آن قادر خواهید بود با توجه به مراسمی که در آن شرکت می کند رنگ لباس یا کیف خود را با استفاده از تلفن همراه تان تغییر دهید.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۶۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری علم و فناوری شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباس یا کیف گران قیمتی خریده اید اما بعد از مدتی به دلیل تکراری شدن رنگ آن لباس ، قید استفاده از آن را زده باشید و دوباره اقدام به تهیه لباس جدید با رنگ جدید کرده باشید. این کار قطعا باعث از بین رفتن مقداری از پس انداز شما در بلند مدت خواهد شد . به تازگی محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی موفق به ساخت نوعی پارچه هوشمند شده اند که می تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما بکند. شما با استفاده از این پارچه های هوشمند قادر خواهید بود با توجه به مراسمی که در آن شرکت می کند رنگ لباس یا کیف خود را با استفاده از تلفن هوشمند خود تغییر دهید و دیگر پول خود را برای خرید لباس های متنوع هدر ندهید.

این پارچه های هوشمند با استفاده از میکرو سیم هایی فلزی که در بافت آن ها استفاده شده اند جریان الکتریسیته را به محض انتخاب رنگ مورد نظر توسط گوشی هوشمند تان انتقال می دهد و باعث می شود نخ های این پارچه تغییر رنگ دهند. محققان این پروژه معتقدند این پارچه ها در آینده انقلاب عظیمی در صنعت لباس بازی خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها