خبرهای داغ:
معاون راهداری استان همدان خبر داد

انجام روکش آسفالت 133 کیلومتر از جاده‌های استان همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از روکش 133 کیلومتر از آسفالت سطح راه های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۵۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

انجام روکش آسفالت 133 کیلومتر از جاده‌های استان همدانحمید پرورشی خرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: موثرترین شرایط برای حمل و نقل، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم کردن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

وی افزود: از این رو به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها، اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح راه های شریانی و روستایی استان اجرایی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری نیز با توجه به شرایط آب و هوایی، برنامه اجرای روکش آسفالت جاده ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای امسال عملیات درزگیری راه های آسفالته نیز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال 87 کیلومتر عملیات درزگیری در استان انجام شده است.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی استان و عوامل مختلف محیطی فعالیت های گسترده ای نیز در زمینه ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت های محورهای ارتباطی همدان توسط این اداره کل انجام شده است، تصریح کرد: بیش از 139 هزار مترمربع از روکش آسفالت راه های استان در این مدت لکه گیری شده است.

وی ادامه داد: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست و نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت های مرتبط با آن را به این اداره کل محول شده و بدیهی است ایمن کردن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول تأکید کرد: هدف نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

گفتنی است، در استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر راه وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات