خبرهای داغ:
هم‌رزم شهید همدانی:

شهید همدانی «مدیریت در صحنه» داشت

هم‌رزم شهید همدانی گفت: شهید همدانی خصلتی داشتند که من آن را «مدیریت در صحنه» می‌نامم، یعنی در بحرانی‌ترین شرایط و سخت‌ترین موقعیت‌ها حاضر می‌شدند و به تعبیر صحیح‌تر تنها یک فرمانده قرارگاهی نبودند.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۹۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

شهید همدانی «مدیریت در صحنه» داشتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار جعفر مظاهری با گرامیداشت یاد و خاطره قافله سالار شهدای مدافع حرم سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی اظهار داشت:  شهید «همدانی» از جمله افرادی است که دارای شخصیتی همه‌جانبه و چندبعدی بودند، ویژگی‌ای که البته در همه شهدا و فرماندهان موجود کمتر می‌توان آن را دید.

وی افزود: برخی نظامیان سیاسی‌ هستند، برخی کارشناس فرهنگی و غیره، اما شهید همدانی همه این ویژگی‌ها را باهم داشت، یعنی از بعد نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کاملاً با سایرین متمایز بود و از وجود این ویژگی‌ها بهره می‌برد.

مظاهری با تشریح ویژگی‌های نظامی شهید همدانی بیان کرد: آقای همدانی خصلتی داشتند که من آن را «مدیریت در صحنه» می‌نامم، یعنی در بحرانی‌ترین شرایط و سخت‌ترین موقعیت‌ها حاضر می‌شدند و به تعبیر صحیح‌تر تنها یک فرمانده قرارگاهی نبودند.

وی تصریح کرد: ایشان در همه عملیاتی که شرکت داشتند، پای کار بودند که این در صحنه و در آتش بودن به ایشان کمک می‌کرد تا تصمیم‌های صحیح و اثرگذاری را بگیرند؛ ویژگی‌ای که در سال‌های دفاع مقدس، در قائله کردستان و در کل مأموریت‌ها برای ایشان راه گشا بود.

هم‌رزم شهید همدانی با اشاره به اینکه حضور در صحنه و مدیریت میدان از دیگر ویژگی‌های سردار بود که سبب می‌شد تصمیمات درست، منطقی و به جایی را بگیرد عنوان کرد:تجارب شهید همدانی موضوع دیگری است که سبب می‌شد ایشان با سایر فرماندهان تمایز داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهید همدانی دارای تجارب ارزشمندی از همه صحنه‌های انقلاب بود؛ ایشان در زمان انقلاب دنبال کارهای انقلابی بوده و با دوستان خودکارهای ارزشمندی را انجام داده بودند، در زمان سربازی در تیپ نوهد شیراز خدمت می‌کردند و آموزش‌های رنجری و چتربازی را هم در آنجا گذرانده بودند و این تجربه به ایشان کمک می‌کرد تا یک اطمینان خاطر و اعتمادبه‌نفس ویژه‌ای داشته باشند و در همه صحنه‌ها بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

مظاهری بابیان اینکه برخی تجارب شهید همدانی مربوط به کردستان بود یعنی همان زمانی که سازمان‌ها و گروه‌های معاند علیه انقلاب اسلامی در غرب کشور وارد صحنه شدند اظهار داشت: در آن مقطع زمانی همدانی‌ها به دلیل هم‌جواری با استان کردستان از نخستین رزمندگانی بودند که وارد منطقه کردستان شدند.

وی با تشریح ابعاد فرماندهی شهید هدمانی ابراز کرد: شهید همدانی بر اساس رابطه دوستانه و قلبی که با نیروهای خود برقرار کرده بود اعمال فرماندهی می‌کرد یعنی، فرماندهی ایشان از نوع فرماندهی قلبی و دلی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شهید همدانی توجه جدی به کادر سازی و تربیت نیرو داشتند مطرح کرد: ایشان از همان زمان جنگ به جوان‌ها اعتماد کرده و با محول کردن کارها به آن‌ها، نتیجه مأموریت را مطالبه می‌کرد. جوان‌ها هم به نحو احسن، با تمام وجود به این اعتماد پاسخ می‌دادند.

وی تصریح کرد: ایشان افراد را بر اساس توانایی‌هایشان دسته‌بندی می‌کردند تا به آن‌ها در کارهای آینده بر اساس استعدادهایشان مسئولیت بدهد. البته ایشان این کار را از همان زمانی که در سپاه عهده‌دار مسئولیت شدند شروع کردند و تا زمانی که زنده بودند، ادامه دادند.

مظاهری  خستگی‌ناپذیری را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید همدانی برشمرد و افزود: من نمی‌دانم خداوند چه قدرت و توانی را در وجود ایشان گذاشته بود که چیزی به نام خستگی در ایشان وجود نداشت. یکی از شعارهای ما در جبهه این بود که می‌گفتیم" بسیجی، خستگی را خسته کرده " و ایشان مصداق این شعار بودند.

وی تأکید کرد: تا زمان شهادت ایشان ما نشنیدیم که روزی ایشان بگوید خسته شده‌ام. افرادی که با ایشان بودند در مرحله‌ای از کار خسته می‌شدند ولی ایشان در هر جا که بودند و خدمت می‌کردند، خسته نمی‌شدند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات