تربتی نژاد در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی:

۲۵ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است/ مصرف چاه‌های برقی به روش هوشمند کنترل می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، گفت: میانگین بارش سال زراعی ۹۶-۹۷  کشور حدود ۱۷۱ میلی متر و آب ورودی به سدهای کشور حدود ۲۵ میلیارد مترمکعب بوده است که نسبت به سنوات زراعی قبل کاهش فاحشی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۰۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، نور محمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درتشریح نشست امروز (دوشنبه 16 مهرماه) کارگروه آب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، اظهار داشت: جلسه امروز با حضور مسئولین وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و  دست اندرکاران بخش خصوصی در محل کمیسیون کشاورزی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه امروز با موضوع بررسی عملکرد وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در رابطه با قانون برنامه ششم توسعه ، بودجه سال ۹۷ و پیشنهادهای بودجه ای سال ۹۸ برگزار شد، گفت: میانگین بارش سال زراعی ۹۶-۹۷  کشور حدود ۱۷۱ میلی متر و آب ورودی به سدهای کشور حدود ۲۵ میلیارد مترمکعب بوده است که نسبت به سنوات زراعی قبل کاهش فاحشی را نشان می دهد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروانه‌های بهره برداری و تخصیص آب کشاورزی توسط وزارت نیرو  بر اساس الگوی کشت اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود، ادامه داد: از کشت‌های گلخانه‌ای در محدوده شبکه‌های آبیاری و مناطق دارای حقابه حمایت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه حدود ۴۷۰ هزار حلقه چاه مجاز در کشور وجود دارد  که ۲۵۰هزار حلقه آن برقی و ۲۲۰ حلقه آن غیر برقی است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو میزان مصرف آب در چاه‌های برقی را به روش‌های هوشمند و چاه‌های غیر برقی را به روش‌های حجمی کنترل می‌کند.

ارسال نظرات