خبرهای داغ:
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه یزد:

مسئولین باید شرایط حساس کنونی را بهتر درک کنند/ اقتصاد مقاومتی؛ جامع ترین راه حل نجات اقتصاد کشور

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه یزد گفت: بی شک توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب، که سند راهبردی جامعی در توسعه و رشد اقتصادی با نگاهی درون زا و برون نگر است، با تکیه بر تولید ملی بزرگترین حلال مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۵۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مسئولین باید شرایط حساس کنونی را بهتر درک کنند/ اقتصاد مقاومتی؛ جامع ترین راه حل نجات اقتصاد کشور 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه یزد در مصاحبه با خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی از یزد بیان داشت: وضعیت اقتصادی نامناسب کشور ثمره عدم شناخت دشمن و دل بستن بیهوده به خارج از مرز ها است. رها کردن امور داخلی کشور و چشم امید بستن به برجام، آمریکا، اروپا و پیروی از نسخه های ناکارآمد غربی برای حل مشکلات اقتصادی، اشتباهاتی بود که نتیجه اش را امروز میبینیم.

علی یزدانی ادامه داد: توطئه دشمنان برای برهم زدن آرامش کشور و در نهایت نابودی اسلام سالهاست که وجود دارد و نتیجه آن نمایان شدن ناتوانی و ضعف دشمنان و نشانگر بصیرت و روشن بینی ملت ما است.

وی گفت: هر انقلابی که در دنیا علیه استبداد و استکبار انجام شده یا چند سال بیشتر دوام نیاورده و یا مدتی بعد از خط اصلی خود منحرف شده لکن وقتی بعد از چهل سال با وجود تمام مشکلات وفشار ها اعم از هجوم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی هنوز انقلاب مردم ایران پابرجا است و با قدرت به راه خود ادامه میدهد،این جامع ترین دلیل کارآمدی نظام اسلامی است.

یزدانی اظهار کرد: در این شرایط همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دلیل مشکلات و ضعف های اقتصادی را باید در داخل کشور جست و جو کرد. متاسفانه به نظر میرسد دولت به عنوان اصلی ترین نهاد اجرایی کشور که بیشترین تسلط و تاثیر گزاری را بر اقتصاد کشور داشته، اهتمام و توجهی زیادی به وضعیت اقتصاد ندارد. لذا می بینیم با گذشت چندین هفته از رفتن وزرای کار و اقتصاد همچنان اقتصادی ترین وزارت خانه های دولت بدون مسئول مانده اند.

وی اضافه کرد: تعطیلی مجلس شورای اسلامی هم در این برهه حساس اقدام ناپسندی بود که میتواند التهاب و بی سامانی بازار را تشدید کند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: از مسئولین انتظار میرود شرایط حساس کنونی را بهتر درک کنند و با برنامه ریزی دقیق و عمل جهادی به فکر حل مشکلات باشند. لازم است دولت یک برنامه ریزی جامع و نقشه راه برای اقتصاد کشور ارایه دهد تا بر مبنای آن فعالیت های اقتصادی کشور سازماندهی شوند.

یزدانی  تصریح کرد: در مورد تحریم های اقتصادی نیز سلطه دلار بر اقتصاد جهان یکی از اصلی ترین اهرم های فشار است و بهترین راه حل شکستن سلطه دلار و استفاده از ارز رایج دو کشور در مبادلات تجاری است، به خصوص با کشور هایی چون چین،روسیه و ترکیه و عراق که حجم بالایی از مبادلات تجاری را با آن ها داریم.

وی بیان داشت: در حال حاضر کارآمد ترین راه حل همان است که رهبری بارها تاکید کرده اند؛ اقتصاد مقاومتی جامع ترین راه حل مقاوم سازی اقتصاد کشور است. بی شک توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب، که سند راهبردی جامعی در توسعه و رشد اقتصادی با نگاهی درون زا و برون نگر است، با تکیه بر تولید ملی بزرگترین حلال مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه یزد اظهار داشت: بدیهی است تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بالقوه کشور که موجب خودکفایی در تامین کالا های اساسی مورد نیازمان می شود بی اثر شدن فشار های خارجی و تحریم ها را در پی خواهد داشت. انشاالله مسئولین و مردم با توجه هر چه بیشتر به منویات راهگشای ولی فقیه راه رشد و پیشرفت را طی میکنند و به تعبیر رهبر انقلاب انشاالله ملت ایران از همه گذرگاه های خطرناک عبور خواهد کرد.

ارسال نظرات