رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

قضاوت باید بر مبنای علم باشد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هرکس به وسیله علم می‌تواند پیشرفت را کسب کند و حکمفرما باشد در غیر این صورت باید منتطر حکمفرمایی سایر افراد باشیم.
کد خبر: ۹۰۶۵۶۸۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در سی و ششمین همایش پزشکی قانونی سراسر کشور که در اراک برگزار شد، گفت: فعالیت سازمان پزشکی قانونی در کشور مرهون توجه ویژه امام راحل در بهره گیری از علم در حل مشکلات جامعه است که در گذشته این رویه وجود نداشت.

وی افزود: قضات ایران در گذشته نمی‌توانستند بر مبنای علم قضاوت کنند و چنانچه یک قاضی هم چنین تصمیمی داشت با برخورد قهری نظام حاکمیتی مواجه می‌شد، اما در نظام اسلامی این مشکل حل شده و امروز قضات دادگستری با بهره‌گیری از علم قضاوت می‌کنند.

عبداللهی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بحث تولید علم را مطرح کردند کسانی که می‌خواستند دوران ما، مانند دوران تحجر باشد در قالب‌های مختلف مخالفت خود را اعلام کردند، معلم اصلی ما کسی بوده که توصیه به یادگیری علم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) رهبر انقلاب توسعه علم و پیشرفتِ فناوری را نیاز اساسی دانسته و تاکید کردند که اگر در دنیا به دنبال مبنا هستید علم را پیشه کنید، هرکس به وسیله علم می‌تواند پیشرفت را کسب کند و حکمفرما باشد در غیر این صورت باید منتطر حکمفرمایی سایر افراد باشیم.

 

ارسال نظرات