خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه امروزی نتیجه عمل نکردن به قرآن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از مهمترین مواردی که در زندگی ما باید رعایت شود عمل به قرآن است؛ در بسیاری از اوقات گفتار و رفتار ما با آیات الهی سازگار نیست که نتیجه آن بسیاری از مشکلات اجتماعی به وجود آمده در جامعه امروزی است.
کد خبر: ۹۰۶۳۴۲۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه امروزی نتیجه عمل نکردن به قرآن استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در آئین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم برادران استان همدان اظهار داشت: این دنیا شامل سه سطح طبیعت، مثال و عقل است که هر سطح دارای ویژگی‌های خود بوده و برترین آنها عالم عقل و پست‌ترین آنها عالم طبیعت است.

وی گفت: انسان اشرف مخلوقات بوده که خلاصه‌ای از جهان آفرینش است، بنابراین سه سطح طبیعت، مثال و عقل در او وجود دارد و به بیان دیگر انسان با کسب معنویات در زندگی خود قادر است از سطح طبیعت به مثال و از سطح مثال به عقل ارتقاء پیدا کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: قرآن کلام حضرت باری تعالی است که مانند انسان از سطوح فوق بهره‌مند است و تنها ائمه معصومین(ع) که انسان‌های کامل هستند به سطح عالی آن یعنی عالَم عقل راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کسب معنویت برای پیمودن سطوح طبیعت مثال و عقل انس با قرآن کریم است که پایین‌ترین سطح انس با قرآن قرائت این مصحف شریف است.

گنجعلی ابراز داشت: بهتر است که پاسداران برنامه قرائت قرآن را هر روز با خانواده‌های خود داشته باشند تا از برکات آن بی‌نصیب نمانند.

وی ادامه داد: از مهمترین مواردی که در زندگی ما باید رعایت شود عمل به قرآن است؛ در بسیاری از اوقات گفتار  و رفتار ما با آیات الهی سازگار نیست که نتیجه آن بسیاری از مشکلات اجتماعی به وجود آمده در جامعه امروزی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: از جمله مواردی که در روز قیامت از پدر و مادرها درباره فرزندانشان سوال می‌شود یاد دادن قرآن به آنان است، بنابراین والدین باید نسبت به آموزش قرآن به فرزندان خود کوشا باشند.

وی عنوان کرد: اگر انسان مسلح به سلاح قرآن باشد هیچ‌گاه در زندگی خود کم نمی‌آورد؛ علت اینکه برخی به هنگام مواجه با مشکلات دنیوی خسته می‌شوند مانوس نبودن با آیات قرآن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات