عبرت های عاشورا برای نسل جوان بیان شود

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن گفت: علماو اساتید با تشریح قیام کربلا ،عبرت های عاشورا برای نسل جوان بیان کنند.
کد خبر: ۹۰۶۳۴۲۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نیازعلی حیدری در جمع اعضاء هیأت رزمندگان اسلام  گفت:برپایی مجالس وعظ و خطابه برای ائمه اطهار علیهم السلام از شعایر الهی است.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن افزود: پرپایی محافل و مجالس سوگواری خامس آل عبا علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام انسان را به یاد خدا می اندازد .

یادگار سالهای دفاع مقدس،برلزوم برپایی مجالس وعظ وخطابه و بیان عبرت های عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: با بیان فلسفه قیام عاشورای حسینی دراین مجالس نسل جوان ضمن کسب معارف دینی، از حوادت عاشورا عبرت می گیرند، دشمن شناسی، بصیرت افزایی ، روحیه استکبار ستیزی و مقابله با دشمنان اسلام ناب را در خود تقویت می کنند.

حیدری به آیه 32سوره مبارکه حج "وَ مَن یُعَظِّم شَعائِرَ فَانَّها مِن تَقوَی القُلُوب" اشاره کرد و افزود: به فرموده خداوندسبحان در قرآن مجید"هر کس شعایر خدا را پاس دارد و بزرگ شمارد، کار او از پرهیزگاری است".

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مجالس حسینی و محافل ائمه اطهار علیهم السلام با حضور پر شور آحاد مردم خصوصا جوانان و نوجوانان به صورت با شکوه برگزار شود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، به حدیثی از نبی گرامی اسلام پیرامون آثار گریه برخامس آل عبا اشاره کرد و گفت:پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله وسلم به صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام علیها فرمودند"در روز قیامت هر چشمی گریان است مگر آن چشمی که بر حسین گریسته".

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن،افزود: حضرت امام رضا علیه السلام به پسر شبیب فرمودند: محرم، ماهی است که مردم ستم و قتل را در آن حرام می دانستند، ولی گروهی از مسلمانان، این حرمت را نشناختند، فرزند پیامبر خدا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را به شهادت رساندند و زنان و فرزندانش را به اسارت بردند. و تأکید مرمودند اگر خواستی بر کسی بگریی، برای حسین بن علی علیه السلام گریه کن.

وی با تشکر از همکاری صمیمانه امام جمعه ، علما ، مسئولان ،خانواده معظم شهدا، آحادمردم بویژه جوانان ، بسیجیان و یادگاران سالهای دفاع مقدس، در برگزاری با شکوه مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم الحرام گفت: امسال هم به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن و تلاش ارزشمند همه عزیزان، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همراه با اقامه نمازمغرب وعشاء درمسجدجامع شهر بن باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرافضلی و مداحی ذاکرین اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام برگزارشد.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،سخنرانی،ذکر مصیبت،مداحی، نوحه خوانی،سینه زنی،ضیافت شام نذری و دسته روی از دیگر برنامه های دهه اول محرم الحرام مسجدجامع شهر بن بود.

ارسال نظرات