فاطمه اکبری
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در حال حاضر و در دوره فقاهت امروز در زمین نظام جمهوری اسلامی ایران اولین جایگاهی است که تاکنون بر مبنای فقاهت حاکمیت دینی در عصر غیبت، ساختار اسلامی پیداکرده است.
کد خبر: ۹۰۶۳۳۹۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین، آیین تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین با حضور برخی مسئولین استانی و رؤسای ادارات این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

حجت الاسلام صفرقربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این آیین گفت: در حال حاضر و در دوره فقاهت امروز در زمین نظام جمهوری اسلامی ایران اولین جایگاهی است که تاکنون بر مبنای فقاهت حاکمیت دینی در عصر غیبت، ساختار اسلامی پیداکرده است.

وی بیان کرد: وظیفه مهم این است که در مجموعه کارهای فرهنگی با تمام وجود و اعتقاد راسخ فداکاری کرد تا حاکمیت دینی محفوظ بماند و در راستای تحقق آرمان اجتماعی و اسلامی انقلاب در برابر تمام ایادی دشمن بیش از پیش استقامت و ایستادگی داشته باشیم.

حجت الاسلام قربانپور افزود: اجرای کارهای فرهنگی و تحقق آن بیشتر در اختیار جامعه فرهنگی و به ویژه روحانیون و طلاب است که فکر و آرمان را به آحاد جامعه برسانند.

وی با اشاره به نقش مهم هیات مذهبی در این عرصه، اظهارکرد: هیات مذهبی به عنوان بازوی حمایتی تبلیغات اسلامی هستند و خدمات دینی و فرهنگی در حد توان این سازمان نیلز به برجسته سازی است و اقدامات و کارکردهای فرهنگی می تواند از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: در استان مرکزی 1700 هیئت مذهبی و 1900 ذاکر و مداح در سامانه طوبی ثبت و ساماندهی شده که در برنامه های مختلف مذهبی و دینی اجرای برنامه دارند.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور امام جمعه شهرستان خمین نیز در این آیین گفت: تبلیغ ابتدا کار خدا است و بعد از آن به عهده پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و مبلغان دینی است که آموزه های دینی را تبلیغ و ترویج می کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی ازمنکر از فرایض مهم دینی است و منکر شامل هر چیزی است که اسلام نپسندد و فقط محدود به حجاب نیست.

امام جمعه خمین اظهارکرد: استفاده از ظرفیت مردمی در کارها مهم است همچنان که در حضور هوشیارانه مردم در دوران 8سال دفاع مقدس موجب پیروزی و اقتدار نظام اسلامی شد.

احمد طهرانی فرماندار خمین گفت: در شرایط کنونی و در چهل سالگی انقلاب ،جنگ ترکیبی استکبار و آمریکا علیه کشور ما بوجود آمده و نیاز است که مسولین و مردم ویژه تر عمل کنند.

گفتنی است در این آیین از زحمات حجت الاسلام حسن کریمی تقدیر و حجت الاسلام عباس کاظمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی خمین معرفی شد.

ارسال نظرات