محمدیان:

درصدد آماده کردن طرح یک فوریتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های نیروی انسانی هستیم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به منظور از بین بردن بیکاری در استان خوزستان و دیگر شهرهای مرزی درحال آماده کردن طرح یک فوریتی هستیم که بر اساس آن از ظرفیت های نیروی انسانی در ادارات بیشتر استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۹۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اقبال محمدیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حادثه رژه ارتش در اهواز به مردم خوزستان تسلیت گفت و به آماری مبنی بر وجود بیش از40 هزار پست بلاتصدی در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: بعضا نیروهای شاغل در ادارات استان خوزستان یا بازنشسته شده اند و یا فعالیتشان جزء مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته و در طرح تعدیل نیروی انسانی از سیستم خارج شده اند، بدون اینکه جایگزینی برای آنان در نظر گرفته شده باشد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر امر صیانت از مرزها و جلوگیری از مهاجرت نیروهای کار به پایتخت، ادامه داد: برای اینکه نیروهای کار در محل زندگی خودشان مشغول کار باشند، باید برای آنان امتیازهای ویژه ای از جمله پرداخت حق بدی آب و هوا، پرداخت حق حضور در مناطق جنگی و مرزی در نظر گرفت.

محمدیان اشاره کرد: در صورتی که بتوانیم در قالب این طرح، طی یک برنامه دو یا سه ساله در راستای برنامه ششم توسعه این امتیاز را برای استان های مرزی قایل شویم که از نیروی انسانی استفاده بیشتری شود، رضایتمندی برای مراجعان و کارمندان ایجاد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم به اهمیت فعالیت بخش خصوصی هم اشاره ای کرد و افزود: در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره، بخشش و معافیت های مالیاتی، اعطای امتیازاتی که باعث کاهش سود بانکی و بخشودگی جرایم بانکی شود می تواند زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی و افزایش اشتغالزایی برای نیروهای بومی در این عرصه و بالتبع توسعه استان های مرزی را فراهم کند.

ارسال نظرات