خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

تقویت معنویت باعث تقویت بنیان خانواده می‌شود

امام جمعه نهاوند گفت: باید زندگی و سیره پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سرلوحه زندگی همه ما و به ویژه مسئولین قرار گیرد و در تقویت معنویت و یاد خدا و قیامت بکوشیم که باعث تقویت بنیان خانواده، ازدواج سالم، صیانت از خانواده و... می‌شود .
کد خبر: ۹۰۶۲۵۸۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

تقویت معنویت باعث تقویت بنیان خانواده می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه هیئت امنای ستاد صیانت از نهاد خانواده شهرستان نهاوند بیان داشت: روایت است که اگر انسان قدر خود را نداند و خود را کوچک بشمرد و ببیند، زمینه هر گونه انحرافی در او وجود دارد و اگر انسان قدر و ارزش خود را بداند و بشناسد تن به ذلت و خواری و گناه نمی‌دهد .

وی با اشاره به فرموده امام سجاد(ع) افزود: حب دنیا باعث شد که مردم به حرف یزید گوش کنند و خود را مانند ابن سعد به ریاست دنیا و پول فروختند .

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: این مشکلی است که در حال حاضر در بین برخی مسئولین ما وجود دارد و وقتی مسئولین ما می‌خواهند یک شبه به قدرت و ثروت برسند برای رسیدن به آن از هر وسیله نامشروعی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود مردم جامعه نیز به آن سمت بروند .

وی با بیان اینکه دلیل اصلی تمام مشکلات و مفاسد حال حاضر کشور حب دنیا است که باید بر آن غلبه کرد، اظهار داشت: اعتیاد، دزدی، روابط نامشروع و... برگرفته از حب دنیا است، همانگونه که پیغمبر گرامی اسلام(ص) فرمودند حب دنیا رأس همه خطاها است .

مغیثی ابراز داشت: باید زندگی و سیره پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سرلوحه زندگی همه ما و به ویژه مسئولین قرار گیرد و در تقویت معنویت و یاد خدا و قیامت بکوشیم که باعث تقویت بنیان خانواده، ازدواج سالم، صیانت از خانواده و... می‌شود .

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: بنیاد صیانت از نهاد خانواده یک موسسه غیر دولتی و مردمی است که چند سالی است در سطح کشور و استان فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته قدم‌های بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری را در بین خانواده‌ها بردارد و از بسیاری از طلاق‌ها و مشکلات و معضلات خانوادگی افراد جلوگیری کند.

سیدهادی مصطفوی بیان کرد: این بنیاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی از حوزه مسجد و متدینین اهل مسجد، صنوف و معتمدین بازار، ریش سفیدان و افراد نخبه و تاثیرگذار شهرستان تشکیل شده و امیدواریم با حمایت‌های مسئولان بتواند قدم‌های مثبت و قابل قبولی در این راستا بردارد .

در ادامه این جلسه هیئت امنای بنیاد از بین اعضا نسبت به رأی گیری اقدام و آقایان غلامرضا رستمی، شمس علی شاهمرادی، حجت الاسلام صادق صالح و خانم‌ها خدیجه پادگانه و منیژه منشط را به عنوان اعضای هیئت مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در این شهرستان انتخاب کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات