خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند تأکید کرد

ضرورت آشنایی نسل جدید با مضامین و حرکت بزرگ دفاع مقدس

امام جمعه نهاوند گفت: امروز نیازمند این هستیم که محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مراکز آموزشی و آموزش و پرورش صورت بگیرد تا نسل جدید و آینده ما با مضامین این حرکت بزرگ و این اتفاق ارزشمند آشنا شوند.
کد خبر: ۹۰۶۰۰۳۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

ضرورت آشنایی نسل جدید با مضامین و حرکت بزرگ دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، در اولین روز از هفته دفاع مقدس نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و جمعی از کارکنان ادارات و بسیجیان شهرستان نهاوند با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار کردند .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام زین‌العابدین(ع)، به نقش امام سجاد (ع) بعد از حادثه عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: در زمانی که یأس و ناامیدی مردم را فراگرفته بود، امام سجاد(ع) اقداماتی انجام دادند که مردم به اسلام ناب روی آوردند و راه را پیدا کردند.

وی افزود: اولین اقدام امام(ع) مبارزه با دنیاطلبی بود چراکه حادثه کربلا نتیجه دنیاطلبی جامعه بود.

امام جمعه نهاوند ابراز داشت: دومین اقدام ایشان توجه به قیامت و خداوند و معنویات و سومین اقدام زنده نگه داشتن یاد شهداء بود.

وی با بیان اینکه چهارمین اقدام امام سجاد(ع) نیز رسیدگی به فقراء و محرومین جامعه بود، ادامه داد: ایشان در طول زندگی مبارکشان حدود 100 هزار برده را خریدند و آزاد کردند.

مغیثی تصریح کرد: امروزه نیز اگر دولتمردان و مسئولین ما این اقدامات امام(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند به طور قطع از این شرایط عبور خواهیم کرد چراکه شرایط آن زمان به مراتب بسیار بدتر از شرایط کنونی جامعه ما بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام گفت: در زمان دفاع مقدس با توجه به هجمه‌هایی بسیاری که علیه انقلاب راه‌اندازی شده بود، انقلاب در چندین جبهه در حال مقابله با دشمنان بود اما امام خمینی(ره) با قاطعیت فرمودند که این انقلاب باقی خواهند ماند و این موجب دلگرمی مردم و نیروهای انقلاب شد.

امام جمعه نهاوند یادآور شد: ما امروز دیدیم که بعد از 40 سال این انقلاب پابرجا است و این دشمنان هستند که در عرصه‌های مختلف همواره شکست می‌خورند .

وی عنوان کرد: امروز نیازمند این هستیم که محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مراکز آموزشی و آموزش و پرورش صورت بگیرد تا نسل جدید و آینده ما با مضامین این حرکت بزرگ و این اتفاق ارزشمند آشنا شوند .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات