با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه:

قرارگاه امام هادی (ع) در قالب رزمایش سپاهیان محمد رسول الله در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه قرارگاه امام هادی (ع) در قالب رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) ۲ با رمز یا اباعبدالله الحسین(ص) در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۲۷۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  در جلسه آغار رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) ۲گفت: این رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با هدف تامین امنیت عزاداران در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط حساس استان به صورت واقعی اجرا می شود.

وی  افزود: این رزمایش در سراسر سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد نظم  در روزهای تاسوعا و عاشورا با استفاده از ظرفیت گشت های امنیتی با حضور بسیجیان خواهر و برادر در قالب ۴۱ گردان بیت المقدس و ۱۹ گردان کوثر آغاز کرده است.

سردار گشتاسبی ادامه داد: این رزمایش در سه حرکت جهادی، رزمی و امنیتی در استان اجرا می شود که در عرصه های سازندگی و جهادی ۲۲۵ گروه فعالیت خود را از ۹ شهریور ماه آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: شیعه و سنی در قالب گروه‌های جهادی در ۲۹۴ عرصه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند که ساخت ۱۶ مسجد و حسینیه،۱۰ خانه عالم، ساخت و تعمیر ۳۷ مدرسه، لایروبی ۵ قنات، ۹ مورد دیوارکشی، جمع آوری ریگ‌های روان در ۷ روستای منطقه سیستان، اجرای سه طرح فاضلاب، ۵ مورد آبرسانی، تعمیر و بازسازی ۴۵ مدرسه در طرح هجرت سه، تعمیر و بازسازی ۲۵ خانه محروم، ساخت ۴۶ بنای بهداشتی، برداشت محصول محرومین، برگزاری کلاس‌های هنری و صنایع دستی و ارائه خدمات عمومی از جمله آن می‌باشد.

فرمانده سپاه سلمان گفت: همچنین توزیع هزار و ۴۰۰ سبد کالا، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر، مشاوره حقوقی و علمی آموزشی از دیگر عرصه‌های خدمات رسانی و مردم یاری بسیج در قالب رزمایش بزرگ خدمت در سیستان و بلوچستان می‌باشد.

وی افزود: از سوی دیگر نیز در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی این رزمایش بزرگ عاشورایی، ۴۹ پزشک و متخصص دندانپزشکی، عمومی و جراحی شرکت دارند که به بیش از ۲ هزار نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه کرده اند.

وی بیان کرد: شرکت ۷۰۰ کسبه سیستان وبلوچستان در رزمایش اقتدار عاشورایی از دیگر برنامه‌های گنجانده شده در رزمایش اقتدار عاشورایی برگزاری طرح "یک کاسب-یک دانش آموز" بود که خوشبختانه در این طرح که چندی پیش در ۱۲ نقطه استان برگزار شد، ۷۰۰ نفر از کسبه بسیجی برای خدمت رسانی به دانش آموزان محروم استان پای کار آمدند.
 
سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش گفت: سیستان و بلوچستان در سنوات گذشته امنیت مناسبی داشته و یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در سال‌های اخیر می‌باشد.

وی برگزاری رزمایش در استان سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور متفاوت دانست و افزود: بسیجیان استان دائما در رزمایش واقعی به سر می‌برند، رزمایش این استان حقیقی است و در مدت برگزاری، امنیت در کف خیابان‌ها برقرار می‌شود.

پاکپورضمن تشکر از بسیجیان فعال در این رزمایش اظهار داشت: رزمایش سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر و قابل لمس‌تر برای جامعه است.
 
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز در مراسم آغازین این رزمایش گفت: امروز شاخص امنیت استان بالاترین میزان است و برخود واجب دانستم در حضور سرداران رشید نظامی حضور یابم و از خدمات سازنده آنها در برقراری امنیت تشکر کنم.

وی افزود: برقراری امنیت موجبات خوشحالی رهبر انقلاب و رضایت امام زمان (عج) را در پی خواهد داشت.
ارسال نظرات