خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد

محرم نمادی غنی از فرهنگ اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه مراسم محرم را باید نمادی غنی از فرهنگ اسلامی دانست، گفت: محرم فرهنگی است که نمادی از سرمایه کهن فرهنگ ایرانی اسلامی را در خود نهفته دارد، که انعکاس آئین آن در فرهنگ عمومی مردم ایران و سایر نقاط بسیار دارای اهمیت و مهم است.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

محرم نمادی غنی از فرهنگ اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، زینب سیف در جلسه توجیهی آئین برگزاری محرم با رسانه‌ها اظهار کرد: محرم و عاشورا نماد قابل توجهی از فرهنگ مشارکت در میان سطوح مختلف اجتماعی مردان و زنان اعم از بزرگسالان، جوانان و نوجوانان است به گونه‌ای که می‌ توان مراسم محرم و تعامل‌های اجتماعی در آن را به مثابه نمودهای پویایی از جامعه مدنی در نظر گرفت که در قالب آن یک هدف دینی، مذهبی و معنوی با حداکثر همفکری، همکاری و مشارکت سازماندهی شده به پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: اگرچه پوشش رسانه‌ای، همواره یکی از ابعاد انعکاس مراسم محرم در صدا و سیما و رسانه‌ها بوده که در چند سال اخیر به سایت‌های خبری و تحلیلی اینترنتی نیز رسید اما امسال به صورت محسوس‌تری مراسم محرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کاربران نیز بازتاب دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تصریح کرد: سیل عظیم عکس‌ها، تصاویری که کاربران را در کنار نذری عاشورا و یا در مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی نشان می‌دهند و متن‌های کوتاه و بلندی که برای بزرگداشت این مراسم، در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، نشان از شکل‌گیری هویت جدیدی برای مراسم محرم در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: انتظار داریم رسانه‌های رسمی شهرستان در رابطه با انتشار اخبار و تصاویر این آئین‌ها و رسومات، دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند و در قالب فرهنگ دینی و مذهبی ایران اسلامی نسبت به انتشار این برنامه‌ها اقدام کنند.

سیف با بیان اینکه مراسم محرم را باید نمادی غنی از فرهنگ اسلامی دانست، گفت: محرم فرهنگی است که نمادی از سرمایه کهن فرهنگ ایرانی اسلامی را در خود نهفته دارد، که انعکاس آئین آن در فرهنگ عمومی مردم ایران و سایر نقاط بسیار دارای اهمیت و مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات