حجت الاسلام حسینی اراکی:

بسیج؛ مقدس و دارای محتویات عزت و عظمت است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم و کارشناس امور دینی گفت: امام شناسی و ولایت شناسی جزء وظایف اصلی ما برای رسیدن به کمال و سعادت و نیز پیروز شدن در برابر توطئه‌های دشمن باشد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۸۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی روز یکشنبه در آیین رزمایش عاشورایی که در قرارگاه شهید میرافضلی رفسنجان برگزار شد اظهار کرد: باید برای بلند شدن پرچم اسلام بر مرتفع‌ترین نقاط عالم تلاش کنیم.

وی به روایتی از امام حسین (ع) مبنی بر روحیه جهادی اگر در ملتی نباشد یقینا عنصر شهادت در آن‌ها کمرنگ می‌شود اشاره و تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما آمده است که مجاهدین اسلام از یک جایگاه فوق العاده برخوردارند.

وی بیان کرد: بلندترین و رفیع‌ترین قله دین اسلام جهاد در راه خدا و افضل همه اعمال است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست جهاد و مبارزه در راه مکتب حق مثل دوران شکوهمند انقلاب اسلامی است.

حسینی اراکی خاطرنشان کرد: نام بسیجی مقدس و دارای محتویات عزت و عظمت است و برای نمایش درامدن این شکوه و عظمت باید شش ویژگی را داشته باشد لذا ویژگی‌های شش گانه است که مبارزه او را به پیروزی رقم می‌زند.

وی این عناصر شش گانه را که خداوند در سوره انفال آورده است چنین برشمرد: خدا برای رزمندگان در انفال سوره انفال ۶ ویژگی برای بسیجیان، رزمندگان، سپاهیان و یاوران اسلام بیان کرده و شامل ثبات قدم، قوت قلب و یادخدا، وحدت کلمه، اطاعت و فرمانبرداری از ولایت، استقامت، اهل ریا و تظاهر نبودن و با اخلاص بودن است.

کارشناس امور دینی افزود: یکی از تلاش‌های شیطان صفتان و دشمنان این است ما را نسبت به انقلاب و دستاورد‌های نظام ناامید کنند لذا قوت قلب، رشادت و یاد خدا معادلات دشمن را بهم می‌ریزد.

وی ادامه داد: قدرت‌های نظامی امروز ما دشمن را ناامید کرده پس بنابراین نباید از حربه‌های دشمن ترسید ترامپ و اوباما هیچ غلطی نمی‌کنند به شرطی اینکه امیدوار به عزت و یاری خدا و قلبمان متصل به خدا باشد.

وی تأکید کرد: در مقابل دشمن باید ایستادگی کرد و حول محور ولایت جمع شویم.

رزمایش بسیجیان همزمان با سراسر کشور روز گذشته در رفسنجان آغاز شد و امروز نیز در قرارگاه شهید میرافضلی این شهرستان واقع در کیلومتر ۲۰ محور رفسنجان به انار آمادگی، اقتدار و رزمایش نیرو‌ها به نمایش در آمد.
 
 
 
 
 
 
 
خبرنگار:مجتبی نقی زاده
ارسال نظرات