کارشناس مسایل دینی:

ضرورت مطالعه درس های قیام عاشورا

حجت الاسلام خرمی در جمع نوجوانان عاشورایی لردگان گفت: قیام عاشورا یک واقعه و یک حادثه با ابعاد مختلف است، که باید دقیق ریشه یابی شده و درس های آن مطالعه شود .
کد خبر: ۹۰۵۸۲۲۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ششمین روز ماه محرم، همایش احلی من‌العسل با حضور پرشور نوجوانان ۱۳ ساله و دسته‌های عزاداری دانش‌آموزان  و همچنین حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان بسیج دانش آموزی و آموزش پرورش شهرستان لردگان در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خرمی در این مراسم با تسلیت بمناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش گفت: امام حسین علیه السلام و یارانش به ما درس آزادی و آزادگی آموختند و تا پای جان خود از اسلام و آرمان های اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: قیام عاشورا یک واقعه و یک حادثه با ابعاد مختلف است، که باید دقیق ریشه یابی شود و درس ها و پیام ها و پیامدهای آن مطالعه شود .

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اهمیت ولایت در جامعه، ادامه داد: اگر بخواهیم شور حسینی مان معرفت بیشتری پیدا کند باید انس و الفت بیشتری با ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) داشته باشیم.

حجت الاسلام خرمی، گفت: احلی من العسل مختص به قاسم بن الحسن (علیه السلام ) است و شما دانش آموزان باید قاسم گونه و اکبر گونه گوش به فرمان ولایت باشید و امروز رسالت اصلی شما درس خواندن است و در کنار آن باید مسائل و مفاهیم دینی را به خوبی یاد بگیرید.

درحاشیه این مراسم تعدادی از دانش آموزان به مداحی و نوحه خوانی در مدح واقعه عاشورا و عظمت و بزرگی این واقعه پرداختند و دسته جمعی سرود روز احلی من العسل را خواندند و در پایان برنامه شعار لبیک یا حسین و هیهات من الذله سردادند.

 

ارسال نظرات