فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان

رزمایش اقتدار عاشورایی در سیستان و بلوچستان انجام می شود

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۵ گروه جهادی در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده اند.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۷۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسوالله(ص) 2 که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در مهمانسرای سپاه استان در شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه دشمن جنگ اقتصادی را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انتخاب کرده است، این رزمایش در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

وی افزود: دشمنان این مرز و بوم در پی تحت الشعاع قرار دادن چهل سالگی انقلاب هستند، به همین منظور همه مسئولان به ویژه پاسداران و بسیجیان در قالب ۳ حرکت بزرگ و عظیم با تاسی از دوران دفاع مقدس این رزمایش را اجرا خواهند کرد.

سردار گشتاسبی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت عظیم  گروه های جهادی شیعه و سنی در اقشار مختلف و استفاده از توان خیرین با داشتن بیش از ۴۳۲ گروه جهادی شناسنامه دار، چهار هزار ۷۶۶ جهادگر در قالب ۲۲۵ گروه در اردو‌های جهادی سه تا ۱۰ روزه به ارائه​ خدمات می‌پردازند به گونه‌ای که در این طرح ۲۸ هزار و ۵۹۶ خدمت نفر روز فعالیت می‌کنند.

وی گفت: این جهادگران با شعار خدمت بی منت در بازه زمانی ۹ شهریور تا ۲۹ این ماه در مرحله اول و سپس تا هفته دفاع مقدس و هفته بسیج فعالیت خود را انجام می دهند.

این مسئول اظهار داشت: این جهادگران در ۲۹۴ عرصه مشغول به خدمت می باشند که در بحث محرومیت زدایی کار ساخت و تعمیر ۳۷ مدرسه، ساخت ۱۶ مسجد و حسینیه، ساخت ۱۰ خانه عالم، لایروبی ۵ قنوات، ۹ مورد دیوار کشی، جمع آوری ریگهای روان از ۷ روستای سیستان، تعمیر و بازسازی ۴۵ مدرسه در طرح هجرت ۳ در رزمایش را از اهم فعالیتهای محرومیت زدایی عنوان کرد.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توزیع ۱۴۰۰ سبد کالا، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد ۳۰ مورد فرصت اشتغال برای جوانان و نوجوانان، ارائه ۱۹۰ مورد خدمات مشاوره، را از اقدامات اجرا شده در عرصه های خدمت رسانی و مردم یاری برشمرد.

گشتاسبی تصریح کرد: در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی این رزمایش بزرگ عاشورایی، ۴۹ پزشک و متخصص دندانپزشکی، عمومی و جراحی شرکت دارند که پیش بینی شده به بیش از ۲ هزار نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه شود.

وی به برگزاری طرح "یک کاسب-یک دانش آموز" هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این طرح که چندی پیش در ۱۲ نقطه استان برگزار شد، ۷۰۰ نفر از کسبه بسیجی برای خدمت رسانی به دانش آموزان محروم استان پای کار آمدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری رزمایش بزرگ خدمت رسانی با عنوان شیفت ایثار نیز در قالب رزمایش اقتداری عاشورایی بسیچ کارگری خبر داد و بیان کرد: در این رزمایش بیش از ۸۳۳ نفر از کارگران بسیجی بدون دستمزد به خدمت رسانی در سطح کارخانجات و کارگاه‌های استان پرداختند.

فرمانده سپاه سلمان در پایان از برگزاری تجمع باشکوه بسیجیان استان در زاهدان خبر داد و گفت: در این همایش ۲۵ هزار نفر از نیرو‌های فعال بسیج در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس اقتدار رزمندگان استان را به نمایش خواهند گذاشت.

 

ارسال نظرات