مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

حضور مددجویان در کمیته امداد موقتی است

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فلسفه این نهاد حمایت دائمی از خانوارهای تحت حمایت نیست بلکه به عنوان یک اورژانس اجتماعی برای توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، تامین خوداتکایی، رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی به آنها است.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۴۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای برنامه توازن بخشی جمعیت مددجویان به تفکیک هر شهرستان اولویت این نهاد است بنابراین باید ورود و خروج مددجو توسط مددکار تعریف شود.

وی افزود: فلسفه این نهاد حمایت دائمی از خانوارهیا نیازمند نیست بلکه به عنوان یک اورژانس اجتماعی برای توانمندسازی، شکوفایی استعدادها، تامین خوداتکایی، رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی و فرهنگی به آنها است.

عبادی تصریح کرد: زمانی که فرد نیازمند در یک برهه زمانی دچار مشکل می شود هدف اصلی این نهاد فراهم آوردن امکانات لازم برای خروج او از این بحران است تا در نتیجه با ایجاد اشتغال، استعدادسنجی، مهارت آموزی و ارایه آموزش های فنی و حرفه ای، اعطای وام و خدمات در حد توان بستر توانمندسازی اجتماعی جامعه ی هدف را فراهم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به نقش موثر مددکاران در تعیین ورود و خروج مددجویان، یادآور شد: باید مددجویان در قالب درجه یک شامل کسانی که واقعا نیازمند هستند، درجه دو کمک به خودکفایی مددجویان و درجه سوم مددجویان لازم الحمایه تقسیم بندی شوند.

وی اعلام کرد: براساس اولویت ها باخروج مددجو از چرخه حمایتی، فقط پرداخت مستمری ماهانه او متوقف می‌شود اما سایر خدمات حمایتی ادامه خواهد یافت.

این مسئول  با اشاره به ضرورت تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان نیازمند با اولویت دانش آموزان مناطق روستایی و بازماندگان از تحصیل، افزود: باید نسبت به شناسایی تمامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و یا ترک تحصیل کرده به منظور ترغیب به تحصیل و یا آموزش های های فی و حرفه ای اقدام کرد.

عبادی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت و توسعه کمک های خداجویانه و انسان دوستانه مردمی از جمله حمایت مادی و معنوی از ایتام به صورت نقدی، کالایی و خدمات از دیگر اولویت های این نهاد است.
ارسال نظرات