هم زمان با آغاز محرم:

سوّمین نمایشگاه «سوگ سرخ» در بنک کنگان افتتاح شد

هم زمان با آغاز ماه محرم با حضور جمعی از مسئولین و قشرهای مختلف مردم، سوّمین نمایشگاه بزرگ عاشورایی با عنوان «سوگ سرخ» در شهر بنک شهرستان کنگان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکنگان امام جمعه شهرکنگان در آیین افتتاح این نمایشگاه با تقدیر از همت بلند جوانان هیات متوسلین حضرت زینب (س) گفت: برپایی چنین نمایشگاهی تداعی کننده حماسه بزرگ و ماندگار قیام حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی افزود: برگزاری دقیق این چنین نمایشگاه هایی می تواند در اشاعه فرهنگ عاشورایی اثرگذار باشد.

وی در پایان بر ضرورت تاسی به سیره سرخ حسینی و بالا بردن معرفت نسبت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و شناخت اهداف قیام آنحضرت و تلاش و اهتمام برای تحقق اهداف آنحضرت تاکید کرد.

رییس شورای هیئت های مذهبی کشور نیز گفت: برگزاری نمایشگاه سوگ سرخ مصداق تعظیم شعائر دینی است.

نوشاد نوشادی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی حرکت در مسیر پاسداشت محرم و صفر است.

وی با تحسین این اقدام دینی و فرهنگی بیان کرد: اکنون هیات های مذهبی در استان و کشور در مسیری حرکت می کنند که علاوه بر برنامه های دینی اقدام به کارهای فرهنگی شاخص می کنند و این مطالبه مهم از هیات های مذهبی است.

رییس شورای اسلامی شهر بنک نیز گفت: برگزاری نمایشگاه سوگ سرخ تجلی عشق و علاقه و شور و شعور حسینی در بین مردم بویژه جوانان است.

علی هوشیار افزود: برگزاری نمایشگاه سوگ سرخ فرصتی مغتنم برای بازخوانی واقعه عاشورا است.

مسئول هیات متوسلین حضرت زنیب (س) و نمایشگاه سوگ سرخ گفت: این نمایشگاه با هدف بازسازی واقعه بزرگ و ماندگار قیام حسینی و آشنایی بیشتر جامعه با اهداف قیام آن حضرت برپا شده است.

محمود هوشیار افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت تقریبی 1 هکتار ، شامل شبیه سازی برخی رویدادهای کربلا به صورت ماکت ( گودال قتلگاه امام حسین (ع) ، خیمه گاه، تل زینبیه ، نهر علقمه ، خرابه شام و غرفه های فرهنگی) است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه تا پنجم ماه صفر همه روزه از ساعت ۱۹  الی ۲۳ در شهر بنک خیابان ساحلی نرسیده به میدان نخل برای بازدید علاقه ‌مندان برپا است.

این نمایشگاه به همت هیات متوسلین به ساحت مقدس حضرت زینب (س) و با همکاری دفتر امام جمعه کنگان ، فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهرهای کنگان و بنک ، دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، پایگاه مقاومت محمد رسول الله (ص) بنک ، هیات لواء الزهرا (س) و تعدادی از خیرین برپا شده است.

 

ارسال نظرات