دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرنده در بیجار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیجار از دستگیری پنج متخلف شکار پرنده در محدوده منطقه شکار ممنوع چنگ الماس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۶۲۷۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
صادق شهنواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان اظهار داشت: یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار پنج شکارچی غیر مجاز پرندگان وحشی را در محدوده شکار ممنوع چنگ الماس شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلفان ۳۸ قطعه کبک، ۲ قطعه فاخته، چهار قطعه باقرقره، یک سر خرگوش، سه قبضه اسلحه شکاری، ۱۵۰ عدد فشنگ و یک دستگاه نورافکن کشف و ضبط شد.

شهنواز گفت: پرونده ایی برای این متخلفان تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو در انجام عملیات شکار و صیادی غیر قانونی مراتب را به ماموران یگان حفاظت و محیطبانان اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده بیجار بخاطر تنوع گونه‌های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.

شهرستان بیجار با حدود ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق استان کردستان واقع است و سه منطقه بی نظیر و شاخص طبیعی، تاریخی و باستانی به نام‌های منطقه چنگ الماس در نزدیک روستای حسن تیمور در شرق، مناطق قم چقای و قلاع قوره نزدیک روستا‌های قم چقا و چشمه سنگین واقع در شمال این شهرستان قرار دارند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار