خبرهای داغ:
سرپرست راهداری استان همدان تأکید کرد

ضرورت حفظ حقوق رانندگان بخش حمل و نقل عمومی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر ضرورت حفظ حقوق رانندگان بخش حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه کالا تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۳۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

ضرورت حفظ حقوق رانندگان بخش حمل و نقل عمومیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی پناهنده در نشست بررسی وضعیت حمل و نقل کالای شهرستان های رزن، کبودراهنگ و اسدآباد که با حضور روسای ادارات راهداری، مسئولان انجمن های صنفی و مدیران شرکت های باربری این شهرستان ها برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث اعلام بار از توجه ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: افزودن عنوان‌های غیرمتعارف برای دریافت وجه از رانندگان خلاف قانون و موجب حق کشی در حق رانندگان پرتلاش است و باید انعکاس وجه واگذاری بار به رانندگان منطبق بر موازین تعیین شده باشد.

وی افزود: پرداخت به موقع کرایه حمل رانندگان نیز از ضرورت امور رعایت حق و حقوق رانندگان است و در حقیقت رعایت حق و حقوق رانندگان موجب رضایت خدا و خلق خدا است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه انجمن ها در دو بخش رانندگان و شرکت‌ها پل ارتباطی بین صنف خود و نهاد دولتی هستند، یادآور شد:  انجمن های صنفی نباید خود عامل دریافت وجه از رانندگان و موجب اجحاف در حق این افراد باشند.

وی ادامه داد: نظارت انجمن‌ها بر عملکرد خود نیز به گونه‌ای حمایت از رانندگان است و اداره کل و مجموعه همکاران تمام توان خود را در جلوگیری از حق کشی در هر زمینه‌ای به خصوص رانندگان به کار خواهد بست.

پناهنده در ادامه بر ضرورت استفاده از دستگاه کارتخوان(pos) در شرکت‌های حمل و نقل استان تأکید و تصریح کرد: باید همه مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل از طریق این دستگاه انجام ‌شود.

وی اضافه کرد: داشتن این دستگاه در شرکتهای حمل و نقل، ادعای دریافت کمیسون های اضافی را لغو می‌کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه افزایش شفافیت، استفاده از ظرفیت‌های پرداخت الکترونیکی و انجام بهینه امور از قابلیت های شاخص این دستگاه است، ابراز داشت: تمامی مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل شامل کارمزد( کمیسیون) و سایر کسورات قانونی مطابق مندرجات بارنامه از طریق دستگاه کارتخوان(pos) انجام شده و رسید آن به رانندگان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات