دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت از سری برنامه های دهه امامت و ولایت با حضور حجت الاسلام دکتر مهدوی راد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای نصیرایی شهرستان میناب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۷۴۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزار ی شبستان، حجت الاسلام دکتر مهدوی راد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین ضمن تبریک عید غدیر، به تبیین فلسفه غدیر پرداخت و گفت: پیامبر گرامی اسلام، آن چنان در خطبه غدیر، اندیشمندانه، زیبا و رسا، جانشین پس از خود را معرفی می فرماید و جای هیچ بحثی باقی نمی ماند و همه حاضران در غدیر با امام علی(ع) بیعت می کنند.

وی با قرائت بخش هایی از خطبه غدیر، بر واکاوی و تفکر در این خطبه و توجه به مقوله های ارزشی، دینی، اعتقادی، معنوی  تاکید کرد و افزود: ولایت پذیری به بهترین شکل ممکن توسط رسول خدا(ص) دراین خطبه بیان شده است و سپس اطاعت پذیری صحابه مورد توجه قرار می گیرد.

دکتر مهدوی راد با اشاره به اینکه در خطبه غدیر ولایت یعنی پذیرش جانشینی بعد از نبی خدا(ص) مطرح می شود، عنوان کرد: سپس اطاعت از امام مطرح می شود.

وی از ولایت فقیه به عنوان نمونه متجلی و بارز ولایت در زمان کنونی نام برد و تصریح کرد: توجه به گفتمان رهبری، اطاعت پذیری است.

 

 

مرتضی چمل نژاد، مدیر کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) و دبیر جشنواره نیز گفت: برنامه های جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت با مشارکت بیش از دوهزار نفر از جوانان در هشت روستای بخش مرکزی و بنذرک برگزار شد.

 

 

در این آیین که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، جمعی از مسئولان، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و اهالی روستای نصیرایی برگزار شد، از نفرات برگزیده این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات