رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

راه اندازی 10 مرکز نوآوری تخصصی کسب و کار در استان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 10 مرکز نوآوری تخصصی کسب و کار در مراکز شهرهای استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۵۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی استان، حبیب الله سالارزهی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا 10 مرکز نوآوری تخصصی متناسب با رشته‌ها و مزیت‌های منطقه در شهر‌های مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکردی که در دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور در سطح کلان دنبال می‌شود تاسیس مراکز نوآوری و نوپا در اولویت این دانشگاه قرار گرفت، ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است.

سالارزهی خاطرنشان کرد: در مراکز سیستان و بلوچستان تاکنون مجوز دو مرکز نوآوری اخذ شده است؛ که اولین مرکز، مرکز نوآوری گردشگری برای منطقه آزاد چابهار است، این مرکز با هدف ایجاد بستری مناسب و ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه کارآفرینی و کسب و کار‌های دانش بنیان در حوزه گردشگری با تاکید بر حمایت و شتابدهی به ایده‌های مطرح در این حوزه جهت تبدیل به محصول و ثروت آفرینی فعالیت خواهد نمود و نمونه موفق آن طراحی اپ شوهاز است که بالغ بر یک میلیارد ریال برای بومیان این منطقه در ایام تعطیلات درآمدزایی داشته است.

وی عنوان کرد: دومین مرکز، مرکز نوآوری کسب و کار‌های اینترنتی نوپا است که در جهاد دانشگاهی با توجه به رشته‌های موجود این مرکز شامل گرافیک، انیمیشن و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: در ادامه مسیر ۱۰ مرکز نوآوری تخصصی را برای دیگر مراکز استان هدف گذاری کردیم تا هر مرکز متناسب با رشته‌ها و مزیت‌های منطقه از حالت کلی و فراگیر پیشی بگیرد، همچنین در سایر مراکز استان خامه دوزی، سنگ‌های قیمتی، خوراکی‌های سنتی، حصیربافی با توجه به فرآوری‌های خرما، دوخت‌های سنتی و سوزن دوزی از جمله عناوین این مراکز خواهد بود.

وی افزود: دوره تک پودمان نان سنتی نیز تعریف شده و دنبال شناسنامه دار کردن و استاندارد آن هستیم و برای شیرینیجات محلی خود نیز باید شناسنامه تهیه کنیم.

سالارزهی تصریح کرد: اهمیت این مراکز در این است که دانشجویان یک دورنمایی در سطح ملی و بین المللی مثل هوش مصنوعی، رایانش شهری و... داشته باشند و بتوانند ایده‌های خود را راست آزمایی کنند و ایده‌هایی که ارزش تجاری سازی دارند را پیاده سازی نمایند و این نیاز را دنبال نمایند.

وی با تاکید به مراکز این دانشگاه گفت: مراکز باید ظرفیت خود را در زمینه‌های موجود رشد دهند و امیدواریم با اهتمام بیشتر این موارد را بتوانیم در سال ۹۷ دنبال نماییم و شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را بتوانیم تسهیلگر باشیم.

رئیس دانشگاه جامع استان تصریح کرد: ادبیات نوآوری به کسب و کار‌های سنتی ما اضافه شده است. اکنون دیگر نوآوری باز در ادبیات کارآفرینی جا گرفته است. باید تولید محصول و کالا مطابق با نیاز‌های بومی، منطقه و فرامنطقه‌ای باشد.

ارسال نظرات