فرمانده سپاه قدس گیلان؛

اقدامات شاخص سپاه قدس گیلان در محرومیت‌زدایی/ مشکلات کشور در قالب بسیج و با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی قابل حل است

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه سپاه برای رفع مشکلات مردم در کنار دولت است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حل مشکلات مردمی و تسریع در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رضایتمندی بیشتر مردم هزاران پروژه ریز و درشت را در کنار دولت برای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی عهده‌دار بوده و تمام تلاشش بر این است تا از ظرفیت گسترده بسیج در این زمینه استفاده کند.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۲۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اهمیت خدمت رسانی سپاه به مردم، اظهار کرد: خدمت به مردم در حوزه های مختلف وظیفه ذاتی سپاه و بسیج است.

وی افزود: سپاه و ظرفیت گسترده بسیج در رفع نیازها و حل مشکلات مردم همیشه در کنار دولت بوده است و در همه این سال ها شاهد بودیم که در حوزه های مختلف و در قالب های گوناگونی همچون محرومیت زدایی، بسیج سازندگی، اردوهای جهادی و … به خصوص در حوزه های عمرانی سپاه و بسیج در کنار دولت حضور داشتند.

** سپاه برای رفع مشکلات مردم در کنار دولت است

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه سپاه برای رفع مشکلات مردم در کنار دولت است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حل مشکلات مردمی و تسریع در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رضایتمندی بیشتر مردم هزاران پروژه ریز و درشت را در کنار دولت برای محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی عهده‌دار بوده و تمام تلاشش بر این است تا از ظرفیت گسترده بسیج در این زمینه استفاده کند.

سردار عبدالله پور با اشاره به اقدامات شاخص سپاه قدس گیلان جهت کمک به دولت در حوزه های مختلف به سپاه قدس گیلان یک هزار واحد مسکن مددجویی در سال ۹۶ احداث کرده است افزود: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد مددجویی در استان با همدلی دولت، خیران، کمیته امداد و سپاه احداث شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۰۰ خانه برای قشر محروم در حال ساخت داریم که در تلاشیم تا پایال سال ۹۷ به مردم تحویل دهیم.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه در این راستا ۱۱ واحد منزل محرومین یکشنبه هفته جاری در لنگرود افتتاح و به صاحبانشان تحویل داده شد، گفت: به سر بردن معلولان و مددجویانی که خانه ندارند در زیر چادر و… در شأن مسئولان نیست و سپاه با وجود دشواری های کار آمادگی دارد ۲ هزار واحد مسکن برای مددجویان در روستاها بسازد.

 

** اجرای پروژه بهسازی وضعیت فاضلاب منطقه محروم “معلولین” رشت

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه بهسازی وضعیت فاضلاب منطقه محروم “معلولین” رشت، گفت: طرح آبرسانی این منطقه توسط سپاه انجام شده و با همکاری دولت و شهرداری رشت طرح بهبود وضعیت فاضلاب اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در گیلان در همه محلاتی که ما پایگاه های مقاومت داریم حداقل یک گروه جهادی بسیج سازندگی وجود دارد و می توانیم از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم، بیان کرد: ساختار اداری از مشکلات اساسی ما در این راه است و اگر این موانع برداشته شود گروه های سازندگی موجود در مجموعه سپاه استان می توانند جهش بزرگی در حوزه محرومیت زدایی داشته باشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در تلاش هستیم پروژه بهسازی وضعیت فاضلاب منطقه محروم “معلولین” رشت را در یک اقدام جهادی هرچه سریع‌تر به پایان برسانیم بر لزوم استفاده از ظرفیت ساکنان، پایگاه‌ بسیج و روحانیت این منطقه در راستای بهبود شرایط تأکید کرد.

 

** اجرای طرح “جوادالائمه” در مناطق محروم گیلان

سردار عبدالله پور محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مشکلات مردم یکی از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: چنین طرح‌هایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی و اجرای طرح “جوادالائمه” انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح “جوادالائمه” در راستای رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها در مناطق “معلولین” شهرستان رشت، “رودبنه” لاهیجان و “انزلی‌محله” لنگرود اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مراحل اجرایی طرح بهبود وضعیت فاضلاب منطقه معلولین شهر رشت توسط سپاه قدس گیلان انجام می‌شود اظهار کرد: استانداری گیلان، اداره آب و فاضلاب و شهرداری رشت نیز با سپاه قدس گیلان در این زمینه همکاری می‌کنند.

 

 

** بهره مندی ۹۰۰ خانوار روستایی تالش از آب شرب سالم

در پروژه آبرسانی روستای هرندان و نصرت آباد بخش حویق در شهرستان تالش ۵۷۰۰ متر انتقال آب و توزیع شبکه آبرسانی با اعتبار ۵ میلیارد ریال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان انجام می شود، در این پروژه ۹۰۰ خانوار این مناطق از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

 

** بازسازی منازل هموطنان زلزله زده کرمانشاه توسط سپاه قدس گیلان

وی با اشاره به خدمات رسانی سپاه قدس گیلان به مردم زلزله دیده کرمانشاه گفت: سپاه گیلان از لحظات وقوع زلزله در راستای کمک به حادثه دیدگان در منطقه حضور یافت.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: از همان لحظات اولیه کمک‌های گسترده‌ای از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان جمع‌آوری و به مناطق روستایی و آسیب دیده استان کرمانشاه اعزام شد.

سردار عبدالله پور ادامه داد: در راستای کمک به بازسازی منازل هموطنان زلزله زده کرمانشاه سپاه قدس گیلان به شکل مستمر پس از این حادثه دلخراش در منطقه حضور داشته و علاوه بر کمک های فوری، اقدام به بازسازی خانه های هموطنان نموده که همجنان ادامه دارد.

 

** ساخت مسکن سیل زدگان و بازسازی راه های ارتباطی روستای کاکرود اشکور

وی با اشاره به سیل اخیر در روستای کاکرود اشکور، بیان کرد: سپاه قدس گیلان با تمام قوا در راستای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر شهرستان رودسر تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت مسکن سیل زدگان روستای کاکرود منطقه اشکور گیلان، گفت: حمایت از محرومان و مظلومان یکی از وظایف اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای رفع کامل مشکلات با جدیت در کنار مردم منطقه باشند، گفت: سپاه قدس گیلان همچنین در روند بازسازی راه ارتباطی ۷۰ روستای بالا دست روستای کاکرود مشارکت دارد.

 

** اهدای جهیزیه به نوعروسان گیلانی

فرمانده سپاه قدس گیلان به اهدای جهیزیه به زوج های جوان گیلانی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته عفاف و حجاب و در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبری در خصوص ازدواج آسان ۲۰ سری جهیزیه به ۲۰ زوج جوان گیلانی نیازمند اهدا شد.

 

 

وی با بیان اینکه این جهیزیه ها با مشارکت گروه جهاد سازندگی سپاه ۱۰۰ وابسته به قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بسیج سازندگی گیلان تهیه شد، گفت: همچنین در مرحله دوم این طرح در هفته اخیر به همت قرارگاه محرومیت زدائی بسیج سازندگی و نواحی استان، ۳۰ سری جهیزیه کامل برای ۳۰ زوج گیلانی تهیه و تقدیم شد.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه تمام این کالاها ایرانی است و در داخل کشور تولید شده است، ابراز امیدواری کرد: با ترویج این فرهنگ سنت ازدواج آسان در استان ساری و جاری شود.

** طرح همگام با کشاورز

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به طرح همگام با کشاورز بیان کرد: این توانایی در استان گیلان وجود دارد که مشکل کمبود برنج کشور را تأمین کند.

وی با بیان اینکه در پاسداری از انقلاب مردم عنصر اصلی هستند گفت: تمامی مشکلات کشور با همکاری همه نهادها و در قالب بسیج با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی قابل‌حل است.

انتهای پیام

/۸دی

ارسال نظرات