سردار محمدعلی حق بین؛

دشمنان نمی توانند حتی سایه جنگ را به ما تحمیل نمایند/وقتی حاج محمود قلی پور را از دست دادیم دستور عقب نشینی صادر شد.

سردار محمدعلی حق بین پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با اشاره به برنامه های گرامیداشت عملیات کربلای ۲ و شهید شاخص حاج محمود قلی پور رئیس ستاد لشگر ۱۶ قدس گیلان گفت: ما امروز به جایگاهی دست یافتیم که دشمنان نمی توانند حتی سایه جنگ را به ما تحمیل نمایند.
کد خبر: ۹۰۵۰۴۶۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،سردار محمدعلی حق بین پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با اشاره به برنامه های گرامیداشت عملیات کربلای ۲ و شهید شاخص حاج محمود قلی پور رئیس ستاد لشگر ۱۶ قدس گیلان گفت: ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، دورانی پر از مشقت و گرفتاری را گذراندیم اما هیچ کدام از اینها باعث نشد مردم کنار بروند و قاطعانه همراه رهبرشان ایستادند و دفاع مقدس صحنه ای خاطره ساز برای ملت شد.
فرمانده لشگر عملیاتی قدس گیلان در ادامه اظهار کرد: رزمندگان گیلانی عملیات های زیادی را پشت سر گذاشتند که یکی از این عملیات ها عملیات کربلای دو در منطقه عمومی پیرانشهر بود که گیلانی ها نقشی بی بدیل در این عملیات ایفا کردند.
سردار حق بین با اشاره به وجود مشکلات در کشور تصریح کرد: دشمنان ما همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و کشور بودند اما مسئولین کشور با درایت این توطئه ها را نقش بر آب می کردند و با همه این مشکلات امروز به چهل سالگی انقلاب نزدیک شده ایم و دوران طلایی را پشت سر گذاشتیم که امروز جوانان ما به عنوان روش برتر به دفاع مقدس نگاه می کنند و از آن درس می گیرند و این مسیر را به عنوان یک الگو برای ما مطرح می کنند.
رئیس ستاد گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 2 با اشاره به جزئیاتی از این عملیات متذکر شد: عملیات کربلای دو برای ما بسیار سرنوشت ساز بود. وقتی ما در این عملیات به ارتفاعات راهبردی منطقه نزدیک شدیم، عراقی‌ها فکر نمی کردند ما بتوانیم این ارتفاعات را آزاد کنیم البته عراقی‌ها کاملا آماده بودند اما رزمندگان لشکر قدس به عقبه های دشمن حمله کردند و به اهداف خود رسیدیم. البته در این عملیات ۱۹۸ شهید بزرگوار را از همین استان تقدیم انقلاب کردیم شهدای والامقامی که در رأس همه آنها حاج محمود قلی پور بود البته وقتی ایشان را از دست دادیم دستور عقب نشینی صادر شد چون ستون و عمود این خیمه فروریخت.
وی ادامه داد:امروز قریب به سی و چند سال از این اتفاق می گذرد، هنوز هم ما به یاد این شهید عزیز و ۱۹۸ شهید این عملیات هستیم و مراسماتی با شکوه برگزار می کنیم، چون مردم فهمیدند اگر این جان فشانی ها نبودة این امنیت برای جامعه مهیا نمی شد که ما البته این امنیت را به امنیتی پایدار تبدیل کردیم ما حتی امروز به جایگاهی دست یافتیم که دشمنان نمی توانند حتی سایه جنگ را به ما تحمیل نمایند.
فرمانده لشگر عملیاتی قدس گیلان در ادامه افزود: ما به پاس خون این شهدای عزیز ستادی را تحت عنوان ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای دو تشکیل دادیم که برای همه سرداران و شهدای ما برنامه ریزی شده است تا یاد شهدای عملیات کربلای دو علی الخصوص شهید حاج محمود قلی پور را گرامی بداریم.
وی گفت: اولین برنامه ما برگزاری صبحگاه مشترک و مراسم زیارت عاشورا بود که دیروز برگزار شد و امروز در منزل این شهید با حضور آیت الله فلاحتی برگزار می شود و ان شالله مراسم اصلی این شهید در گلزار شهدای والامقام رشت با سخنرانی آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در تاریخ 10 شهریور برگزار خواهد شد که از همین جا از همه مردم عزیز برای شرکت در این مراسم دعوت می کنیم.
سردار حق بین در رابطه با مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: امروز که این شهدا با جانفشانی خود چنین امنیتی برای ما مهیا کردند لذا می بایست پای انقلاب بایستیم البته در جامعه دشمن فشار آورده و باید واقف باشیم دشمن شدیدترین جنگ را در جامعه در عرصه اقتصادی طراحی کرده است چرا که دشمنان به این نتیجه رسیدند که وارد جامعه ما بشوند و هر چقدر بتوانند گردوغبار فتنه را بالا ببرند و این غبار را غلیظ نمایند طبیعی است که تصمیم گیری برای مردم در این شرایط سخت می شود بنابراین ما باید حواسمان باشد که دشمن در همه زمینه ها بر علیه ما طراحی کرده و در حال اجرای توطئه هاست و ما باید از این صحنه عبور کنیم همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و در جنگ سوریه با تروریست های داعشی با تبعیت از رهبری عزیز پیروز شدیم، از این توطئه هم به راحتی عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات