گزارش از آخرین وضعیت فلزات اساسی

رشد قیمت فلزات پس از کاهش‌های یک‌ماه اخیر/خیز قیمت‌ سرب و «روی» در بازارهای جهانی

بر اساس آخرین آمار بورس فلزات لندن، خیز شدید قیمتی فلزاتی مانند«روی»، سرب و قلع آغاز شده اما فلزاتی مانند فولاد و آلومینیوم تحت تاثیر جنگ تعرفه‌ای آمریکا کاملا کاهشی است.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۶۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس آخرین تغییرات قیمتی بازارهای بورس لندن، قیمت فلز آلومینیوم در یک ماه گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده است. قیمت این فلز پرکاربرد در صنایع به ویژه هواپیمایی ۲۴ جولای ۲۰۸۰ دلار در هر تن بود که در ۹ آگوست به بیشترین قیمت ماه جاری یعنی ۲۱۱۷ دلار معامله شد. 

قیمت این فلز مسیر پرنوسان خود را طی کرد و در آخرین قیمتی که در LME ثبت شده ۲۰۶۱ دلار است. قیمت فولاد هم روند کاملاً کاهشی را در یک ماه گذشته طی کرده است. قیمت این فلز از ۵۴۰ دلار در ۲۴ جولای به ۵۱۷ دلار در ۲۴ آگوست رسیده و کاهش ۲۳ دلاری را در یک ماه تجربه کرده است. 

دو فلز فولاد و آلومینیوم تحت تأثیر جنگ تجاری است که آمریکا آغازگر آن بود. آمریکا روی واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه ۲۵ و ۱۰ درصد اعمال کرد و توازن معاملات جهانی این دو فلز را بر هم زد. اعمال تعرفه بیشتر باعث کاهش تقاضا و کاهش قیمت در بازارهای جهانی شده است.

آمریکا اعمال تعرفه را بیشتر با هدف کاهش واردات از چین انجام داد که درواقع رقیب اصلی خود در اقتصاد جهانی می‌داند. حدود ۹۰ درصد فولاد جهان در چین تولید می‌شود.

*کاهش قیمت مس در بازارهای بورس لندن

قیمت فلز مس به عنوان پیشران قیمت فلزات اساسی در بازار LME هم در یک ماه گذشته روند پرنوسان و کاهشی را طی کرده است. قیمت این فلز در یک ماه گذشته ۶۱۶۶.۵ دلار در هر تن بود که امروز به ۶۰۰۰ دلار معامله شد. 

*خیر قیمت فلز روی در بازارهای جهانی پس از 20 روز روند کاهشی

فلز روی هم در آخرین تغییرات قیمتی LME از حدود ۱۰ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است. اگرچه قیمت این فلز نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته اما پس از آنکه قیمت این فلز در ۱۴ آگوست به کمترین میزان در یک ماه گذشته یعنی ۲۳۲۴ دلار در هر تن رسید، روند افزایشی خود را ادامه داده و به ۲۵۰۷.۵ دلار به فروش رفته است.

فلز نیکل هم در یک ماه گذشته اگرچه کاهشی بود اما کاملاً پرنوسان بود و بیشترین قیمت در ۹ آگوست با ۱۴۵۵ دلار در هر تن معامله شد و روز گذشته قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۵ دلار در هر تن برای این فلز رقم خورد.

*منحنی قیمت سرب و قلع هم رو به بالا شد

سرب در بازار بورس فلزات لندن از روز گذشته صعودی شده است و هر تن ۲۰۷۷ دلار به فروش رفته است. فلز قلع هم بر اساس آمارهای LME در یک ماه گذشته مسیر پرنوسان کاهشی را طی کرده اما از ۱۶ آگوست نقطه عطف منحنی کاملاً صعودی شده است.

ارسال نظرات