مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

از همراهان اقتصادی در زاهدان تجلیل می شود

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اصناف از خواهران محجبه در بازار تجلیل می شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۷۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

سرهنگ پاسدار علیرضا بخته ای، مسئول بسیج اصناف، بازاریان و تجار سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: با عنایت به شعار سال و فرارسیدن سالروز شهادت شهید مهدی عراقی، و روز بسیج اصناف ویژه برنامه هایی به مناسبت گرامیداشت این هفته در سطح شهرستانهای استان ویژه اصناف، بازاریان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که هفته بسیج اصناف از 29 مرداد ماه آغاز و تا ۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، افزو: چهارم شهریور ماه مصادف با شهادت شهید حاج مهدی عراقی است که این روز بنام روز اصناف نیز نامگذاری شده است که در همین راستا به منظور تجلیل و تکریم از این قشر برنامه های خاصی با شعار انقلاب اسلامی،چهل سال  اقتدار و افتخار  اجرا می شود.

سرهنگ بخته ای ادامه داد: هر روز هفته بسیج اصناف به عنوان روزی انتخاب شده که در روز اول برنامه های این نهاد با عنوان بسیج اصناف و تمدن سازی در سطح شهرستانهای استان اجرا شده است.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، بسیج اصناف نماز اول وقت،فقه بازار امر به معروف و نهی از منکر را شعار دومین روز از هفته بسیج اصناف عنوان و بیان کرد: برگزاری نشست ویژه با عنوان یاوران معروف و تجلیل از فعالان امر اقامه نماز، برگزاری دعای عرفه در بازارها و پاساژها، تشکیل شورای فرهنگی در پاساژها و مجتمع های تجاری تازه تاسیس و تجلیل از فعالان فقه بازار را از مهمترین برنامه های اجرایی این روز برشمرد.

این مسئول،  بسیج اصناف و محرومیت زدایی، بسیج اصناف، جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت، را عنوان روزهای سوم و چهارم هفته بسیج اصنان نام برد و اظهار داشت: رسیدگی و سرکشی از محرومین و محیا نمودن سفره اطعام و توزیع گوشت قربانی در بین محرومان، برگزاری مراسم ویژه شهدا با حضور جوانان اصناف با عنوان حامیان کالاهای ایرانی طرح شهید حججی را از برنامه های اجرا شده در دومین روز  از این هفته برشمرد.

وی تصریح کرد: بسیج اصناف وحدت و همدلی، بسیج اصناف و نقش بانوان در بازار، نقش اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی  عنوان روزهای پنجم و ششم هفته بسیج اصناف است.

بخته ای در پایان  حضور منسجم در نمازهای جمعه، برپایی ایستگاه صلواتی، حضور خواهران در بازار و تکریم از فروشنده های محجبه و اجرای طرح عفاف و حجاب در بازار، تجلیل از همراهان اقتصادی که در تحقق شعار سال اهتمام ورزیده اند را از مهمترین برنامه های اجرایی بسیج اصناف در روز های پایانی این هفته عنوان کرد.

 

ارسال نظرات