همزمان با اول ذی الحجه برگزارشد؛

جشن آسمانی ترین پیوند زمینی در شهرکرد

مراسم جشن سالروز ازدواج امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهابه همت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام استان در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۰۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم جشن آسمانی ترین پیوند زمینی،همزمان با اول ذی الحجه با حضور جمعی از خواهران و بسیجیان برگزار شد.

دراین مراسم سرکارخانم قربانی با تبریک حلول ماه ذی الحجه گفت: دراین ماه شریف روزعرفه و دو عید سعید قربان و غدیر واقع شده است.

وی به اهمیت روز عرفه و مناجات خامس آل عباحضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سرزمین عرفات اشاره کرد و عالی ترین مضامین در دعای عرفه وجود دارد.

سرکارخانم قربانی ادامه داد: روز عرفه به نام و یاد حضرت امام حسین علیه‌السلام که آینه تمام نمای حق می باشد، ثبت‌شده است

وی گفت: حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در روز عرفه،در سرزمین عرفات روبه ‌قبله دعای عرفه که سراسر توجه به حضرت حق و درس خداشناسی است را قرائت کردند.

کارشناس مسایل دینی به سالروز ازدواج امیر ولایت حضرت علی علیه السلام و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگسازی دوری از اسراف و تجمل گرایی، الگو قرار دادن زندگي و شخصيت بزرگان دینی، تبیین اهمیت تحکیم بنیان خانواده از نظر اسلام و ترویج ازدواج آسان در میان جوانان در جامعه  است.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم،مداحی و قرائت اشعار در مدح و منقبت حضرت علی علیه السلام و سبب خلقت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد و فرهنگی از دیگر برنامه های این آیین بود.

ارسال نظرات