خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد

راه اندازی شکوفایی خلاقیت و نوآوری حفاری در هفته دولت

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در حوزه حفاری همزمان با هفته دولت افتتاح می شود و کار خود را به صورت رسمی آغاز می کند.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۱۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
راه اندازی شکوفایی خلاقیت و نوآوری حفاری در هفته دولت 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان خوزستان، کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان در اهواز با حضور جهانگیر پورهنگ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این کنسرسیوم بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: پس از صنایع دفاعی و نظامی نفت یک حوزه پیشران در تکنولوژی محسوب می شود.

وی با اشاره به پیشینیه شرکت ها عنوان کرد: در گذشته شرکت ‌های دانش ‌بنیان ابتدا محصولی را به تولید می رساندند و بعد از تولید برای عرضه آن دنبال بازار فروش بودند ولی هم اکنون این شرکت ها بر اساس نیاز تولید می کنند و در این مسیر حرکت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: هم اکنون حدود 50 شرکت دانش بنیان در حوزه نفت و گاز، زیر نظر پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های پارک علم و فناوری خوزستان در حوزه نفت عنوان کرد: کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در حوزه حفاری با همکاری مرکز علمی کاربردی زیر نظر شرکت ملی‌ حفاری راه اندازی می‌شود.

مختاری اضافه کرد: کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در حوزه حفاری همزمان با هفته دولت افتتاح می شود و کار خود را به صورت رسمی آغاز می کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان به بخش های از آئین‌ نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ‌های دانش‌ بنیان اشاره کرد و ادامه داد: در این آئین‌ نامه گفته شده است که شرکت‌ های دولتی و دستگاه‌ های اجرایی می‌ توانند تا سقف یک درصد از هزینه ‌ای که صرف واردات محصول از خارج از کشور می ‌کنند را برای کمک به تولید داخلی آن محصول در حوزه پژوهش استفاده نمایند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: این یک درصد در حوزه نفت، عدد بسیار بزرگی محسوب می شود که می ‌تواند انقلابی در بومی ‌سازی محصولات مورد نیاز ایجاد کند تا آنها در داخل کشور تولید شوند.

مختاری تصریح کرد: از نظر قانونی تصمیم برای استفاده این یک درصد از هزینه واردات محصول کشور در کارهای دانش‌ بنیان بر عهده مدیران دتستگاه ها است.

ارسال نظرات