بهرام نیا:

مردم کشش و ظرفیت افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ را ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون قیمت بنزین در سال ۹۸ ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۴۶۲۰۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز تدوین بودجه سال 98 در سازمان برنامه و بودجه، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور، وضعیت اقتصادی، اشتغال، درآمد مردم و تورم باید قیمت حامل های انرژی برای سال آینده تعیین شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت واقعی بنزین با آنچه که به مصرف کننده ارائه می شود متفاوت است، افزود: قیمت واقعی بنزین حتی با یارانه ای که دولت به مصرف کنندگان ارائه می دهد، حدود 1500 تومان است.

میزان یارانه پرداختی به بنزین نیز افزایش یافته است

وی ادامه داد: قیمت دلار چندین برابر شده و میزان یارانه پرداختی به بنزین هم افزایش یافته، قطعا این یارانه باری است که به مردم تحمیل و از جیب مردم خرج می شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به افراد متمول و فقیر جامعه یارانه ای یکسان پرداخت می شود، یادآور شد: افرادی که از لحاظ مالی وضعیت بهتری داشته، خودروهای بیشتری داشته و امکانات بهتری دارند یارانه ای برابر با افراد ضعیف دریافت می کنند و  در واقع یارانه افراد ضعیف را افراد ثروتمند مصرف می کنند و از جیب افراد ضعیف این یارانه خارج و به جیب افراد دارا می رود.

افرادی که 4 تا 5 ماشین دارند باید پول و بهای بیشتری برای مصرف بنزین پرداخت کنند

وی افزود: با نصب العین قرار دادن تمامی این موارد دولت باید بودجه سال 98 را به گونه ای تدوین کند که تمام شرایط اقتصادی کشور در آن لحاظ شود و دولت در این افق باید بودجه را تنظیم و در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

بهرام نیا با بیان اینکه اگر قرار است نرخ بنزین تفاوت داشته باشد باید به گونه ای این تفاوت از سوی دولت لحاظ شود که افراد ضعیف و متوسط رو به پایین بیشترین یارانه را در مقایسه با افراد متمول دریافت کنند، ادامه داد: افرادی که 4 تا 5 ماشین دارند و می خواهند از بنزین بیشتری استفاده کنند باید پول و بهای بیشتری پرداخت کنند نه اینکه از بنزین یارانه ای استفاده کنند.

در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین محلی از اعراب ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت بنزین محلی از اعراب ندارد، تصریح کرد: اگر به این نتیجه رسیدند که قیمت ها افزایش یابد، باید با این نگاه باشد که افراد دارا از افراد متوسط رو به پایین جدا شوند، در غیر اینصورت اجحاف در حق مردم بوده و در شرایط فعلی مردم کشش و ظرفیت افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی را ندارند.

ارسال نظرات