خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل:

كارگاه استانداردسازي و تجاري سازي ايده و اختراع برگزار مي شود

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل از برگزاري كارگاه استانداردسازي و تجاري سازي ايده و اختراع با همكاري سازمان بسيج علمي و پژوهشي و اداره استاندارد صبح روز چهارشنبه در سازمان بسيج علمي خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۹۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
كارگاه استانداردسازي و تجاري سازي ايده و اختراع برگزار مي شود 
 به گزارش سرویس خبر بسیج علمی از اردبيل؛ فاضل احدي اظهار كرد: كارگاه استانداردسازي و تجاري سازي ايده و اختراع با هدف آشنايي با انواع روش هاي استانداردسازي  و حمايت هاي موجود در سطح استان و با ارائه گواهي معتبر روز چهارشنبه ساعت 10 صبح در خانه نخبگان سازمان بسيج علمي و پژوهشي استان اردبيل برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: سازمان بسيج علمي و پژوهشي اولين سازماني است كه از ايده هاي مخترعان حمايت مي كند و تاكنون شاهد دستاوردهاي مهمي از نخبگان و مخترعان استان بوده ايم و جهت تجاري سازي اختراعات لازم است كه توليد هر محصولي براساس استانداردهاي لازم باشد تا در بازار هدف موفق شود.

احدي گفت: بسيج علمي و پژوهشي تلاش مي كند تا با بسترسازي براي استانداردسازي دستاوردهاي مخترعان زمينه موفقيت آنها در تجاري سازي و صادرات را فراهم كند

مسوول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل اذعان داشت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی، سال گذشته تفاهم نامه ای بین اداره کل استاندارد استان اردبیل و سازمان بسیج علمی و پژوهشی به امضا رسیده است تا این دو نهاد با همكاري يكديگر زمينه مناسبي براي شكوفايي استعداد نخبگان و مخترعان فراهم سازند.

وی گفت: اجراي استانداردها از جمله استانداردهاي ملي ايران به نفع تمام مردم و اقتصاد كشور است و باعث افزايش صادرات و فروش داخلي و تأمين ايمني و بهداشت مصرف كنندگان و صرفه جوئي در وقت و هزينه ها و در نتيجه موجب افزايش درآمد ملي و رفاه عمومي و كاهش قيمتها مي شود.

احدي افزود: امروزه انجام هركاري بر مبناي اصول و در چهارچوب استاندارد حائز اهميت بوده و هر كالايي كه داراي استانداردها و مجوزهاي لازم باشد، در بازار هدف مورد اعتماد مشتريان واقع شده و به موفقيت مي رسد.

وی تصريح كرد: استان اردبيل نخبگان و مخترعان توانمندي در حوزه هاي مختلف دارد، اما متاسفانه گاهاً به دليل عدم آگاهي از مباني و معيارهاي اصولي اختراعات آنها در بازار هدف به موفقيت نمي رسد و يكي از اين مباني مهم جهت موفق شدن اختراع استانداردسازياست كه مخترعان بايد به اين نكته مهم اهتمام ورزند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار