طبق تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و استانداری گلستان

دو هزار مسکن برای مددجویان گلستانی ساخته می شود

طبق تفاهم نامه میان کمیته امداد و استانداری گلستان دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی طی دو سال آینده ساخته می شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۲۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد درباره تفاهم نامه همکاری با استانداری گلستان گفت: طبق این تفاهم نامه  دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی کمیته امداد طی دو سال آینده ساخته می شود.

وی با اعلام اینکه تعداد پشت نوبتی های دریافت وام ضروری یک تا پنج میلیون تومانی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سه ماه آینده صفر خواهد گفت: این تسهیلات نیازی به ضامن ندارد بلکه از حساب یارانه و مستمری مددجویان به عنوان ضمانت استفاده می شود.

فتاح با اشاره به اینکه کمک های موردی حکم درمان موقت را دارد اظهار کرد: سالهای پیش تلاش می شد تا از پرداخت چنین کمک های جلوگیری شود اما با توجه به اینکه مراجعه به دفاتر کمیته امداد در وضعیت اقتصادی امروز ۲,۵ برابر شده است مجبور شدیم اعتبار کمک های موردی را افزایش دهیم.

رئیس کمیته امداد از برگزاری جلسه با وزارت کار و سازمان بهزیستی برای پرداخت کالا برگ به مددجویان خبر داد و افزود: این گونه از تزریق پول به اقتصاد و ایجاد تورم جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه معیشت مردم در وضعیت حساسی قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه خدمات کمیته امداد با کمک مردم، مجلس و دولت به نیازمندان داده می شود توصیه به همه این است که در چنین وضعیتی باید به گونه ای عمل کرد که زندگی نیازمندان کمتر از وضعیت اقتصادی متاثر شود.

فتاح با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فقرا، فقیرتر شوند افزود: در وضعیتی که اقتصاد دچار تورم است باید مستمری مددجویان و کمک های جانبی، جبران کننده گرانی ها باشد در غیر این صورت پسرفت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: باکمک دولت و استانداری ها تلاش داریم برای مددجویان این نهاد و نیازمندان وضعیتی ایجاد کنیم تا علاوه بر جبران گرانی ها، شرایطی فراهم شود که رسیدگی به آنها بیش از تورم موجود باشد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: محرومان ساکن در مناطق مرزی اولویت نخست کمیته امداد برای رسیدگی و خدمات دهی هستند.

ارسال نظرات