در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان:

جلسه کمیته پدافند غیر عامل در زاهدان برگزار شد

جلسه کمیته پدافند غیر عامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان با حضور اعضای این کمیته در محل دفتر معاون اداری و پشتیبانی این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۴۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان؛ خان محمد حسن زهی، معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با اعلام این خبر گفت:: پدافند غیرعامل بکارگیری اصول و ضوابط پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات نرم افزاری الکترونیکی بعنوان حفاظت و صیانت از شبکه‌های اطلاع رسانی و رایانه‌ای و ایمن سازی سازه‌ها و در طرح ها‌ی عمرانی در مقابله با حوادث و کاهش هزینه‌ها را ضروری دانست.

وی افزود: امروزه شاهد تغییرشکل تهدیدات دشمن از حوزه نظامی به حوزه‌های سایبری و فرهنگی می‌باشیم که مهمترین این تهدیدات برای ثبت احوال در حوزه‌های اینترنت، نرم‌افزار و عامل انسانی ظهور کرده است، که باید با همکاری و تعامل و پشتیبانی در مقابله تهدیدات اقدامات موثر و مفیدی برداشته شود.

حسن زهی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های سال جاری پیگیری جهت تشکیل کمیته پدافند غیرعامل براساس دستورالعمل‌ها می‌باشد تا مباحث مرتبط با پدافند غیرعامل در دستگاهها، پیگیری و اهداف تعیین شده تحقق یابد، و با استفاده از خرد جمعی، همفکری و همکاری گروهی برای حل مسائل به صورت کارشناسی، بررسی، تصمیم سازی و اقدام گردد.

محمد مهدی ایوبی، دبیر کمیته  پدافند غیر عامل اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز با اشاره به لزوم تقویت و توسعه پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل می‌بایست به عنوان یک اصل مهم و موضوع مستمر با مشخصه‌های افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، ارتقا بازدارندگی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات دشمن و با ژرف اندیشی در صدر وظایف، اولویت‌ها و برنامه ریزی‌ها قرار گیرد.

وی افزود: توسعه و تقویت پدافند غیر عامل جامعه را از گزند آسیب‌های جبران ناپذیر ناشی از جنگ نرم مصون می‌نماید و امنیت پایدار را برای میهن اسلامی به ارمغان می‌آورد.

ایوبی تصریح کرد: پدافند غیرعامل به معنای پیشگیری از بروز بحران و کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است و زیرساخت‌های جامعه باید به گونه‌ای ایمن‌سازی شوند که در برابر هرگونه تهدیدی مصون از آسیب بوده و یا حداقل آسیب را متحمل شوند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات اساسی در تامین دفاع غیرعامل شامل مواردی می‌باشد که در تهیه طرح‌ها متناسب با ماموریت، وضعیت، موقعیت و شرایط زمانی و مکانی و رده سازمانی باید مورد استفاده و بهره برداری لازم قرار گیرد.
ارسال نظرات